izpis_h1_title_alt

Students' educational choices and future orientations in Slovenia
ID Živoder, Andreja (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://zdjp.si/sl/docs/annales/sociologia/n23-2/annales23-2.pdf This link opens in a new window

Abstract
The article examines the link between students' educational choices and future orientations within the framework of contemporary societal conditions. It draws on quantitative and qualitative data obtained in a survey, essays and interviews with 9th grade students in Slovenia in 2010-2011. The research results show that in the context of the increasing individualisation of societal risks, growing unpredictability and decreasing standardisation of life courses, the students consider education to be highly relevant for their future lives, and their anticipation of the future has a significant effect on their present (educational) choices. The article attempts to highlight the vital links between educational choices and expectations concerning the future, identify the key individual and structural factors of students' educational choices and future orientations and recognise the main difficulties and paradoxes of Slovenian students' planning for the future in contemporary circumstances.

Language:English
Work type:Not categorized
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:FDV - Faculty of Social Sciences
Year:2013
Number of pages:Str. 329-342
Numbering:Letn. 23, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-74442 This link opens in a new window
UDC:37.04(497.4)
ISSN on article:1408-5348
COBISS.SI-ID:32495709 This link opens in a new window
Publication date in RUL:21.12.2015
Views:941
Downloads:129
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Record is a part of a journal

Title:Annales. anali za istrske in mediteranske študije, Series historia et sociologia
Shortened title:Ann, Ser. hist. sociol.
Publisher:Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Znanstveno raziskovalno središče Republike Slovenije, = Centro di ricerche scientifiche della Repubblica di Slovenia, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Univerza na Primorskem, Znanstvenoraziskovalno središče, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Inštitut IRRIS za raziskave, razvoj in strategije družbe, kulture in okolja, = Istituto IRRIS di ricerca, sviluppo e strategie della societa, cultura e ambiente
ISSN:1408-5348
COBISS.SI-ID:71952128 This link opens in a new window

Secondary language

Language:Italian
Abstract:
Članek raziskuje povezavo med izobraževalnimi izbirami učencev in učenk in njihovimi orientacijami za prihodnost v okviru sodobnih družbenih pogojev, ki jih bistveno označuje ideologija izbire in samo-realizacije na eni strani ter vse globlja politično-ekonomska kriza, pomanjkanje priložnosti ter vse večja negotovost na drugi strani. Analiza temelji na kvantitativnih in kvalitativnih podatkih, ki so bili pridobljeni v anketi, esejih in intervjujih z učenci 9. razredov osnovne šole v Sloveniji med letoma 2010 in 2011. Rezultati raziskave so pokazali, da v razmerah naraščajoče individualizacije družbenih tveganj, čedalje večje nepredvidljivosti in vse manjše standardizacije življenjskih potekov, učenci večinoma razumejo izobrazbo kot izjemno relevantno za svoja življenja in pogosto kot najbolj obetavno in varno pot do svoje prihodnosti. Vendar pa za učence izobrazba ni pomembna le skozi instrumentalne razloge, npr. dostopa do trga dela, ampak so zelo pomembni tudi bolj subjektivni razlogi, kot je npr. opravljati zanimiv poklic, ki daje občutek samo-realizacije. V smislu prihodnjih življenjskih potekov takšne vrste osebnih aspiracij in pričakovanj precej povečujejo občutenje individualne odgovornosti za prihodnost, ki ga pogosto spremlja skromen vpogled v širše družbene in ekonomske določujoče faktorje. Članek identificira in razpravlja o petih ključnih dejavnikih, ki uokvirjajo in vplivajo na izobraževalne izbire učencev ob koncu osnovnega izobraževanja: poklicne želje, relevantnost izobrazbe, zaposlitveni obeti, ovire in omejitve, viri in podpora. Ti dejavniki so umeščeni in prepleteni s t.i. obeti za prihodnost, to je subjektivnim pogledom vsakega učenca in učenke na svojo prihodnost. Rezultati raziskave kažejo, da večina učencev načrtuje in razmišlja le o najbolj neposredni prihodnosti (čas srednješolskega izobraževanja), medtem ko je bolj oddaljena prihodnost le grobo skicirana skozi bolj ali manj nerazločne upe, sanje ali celo strahove in skrbi. Na splošno učenci, vključeni v raziskavo, izkazujejo relativno visok optimizem do svoje prihodnosti. Vendar pa se zdi, da je ta optimizem bolj povezan z nejasnimi upi in željami ter časovno distanco do polne odraslosti in s tem do svoje prihodnosti, kot pa z dejanskimi natančnimi načrti ali realistično oceno priložnosti.


Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back