izpis_h1_title_alt

Kurikularni bralci, tabuji in cenzorske strategije : (primer Cankarjevo tekmovanje)
ID Saksida, Igor (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/3210/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek se v uvodu osredotoča na okrnjene pravice bralcev pri bralnem dogodku, nato opredeljuje plasti, ki sooblikujejo problemskost besedila (tema, perspektiva, zgodba, književna oseba, jezik, razpoloženje); ti dejavniki bralčevega odziva na besedilo ob vpletanju družbe in ideologije lahko besedilo spremenijo v tabujsko. V osrednjem delu analizira cenzorske strategije: anonimno spletno hujskaštvo, presojanje neprebranih besedil, pristransko poročanje (nekaterih) medijev ter omejevanje branja na podlagi vzgojno-poučnih oz. idealizacijskih pojmovanj mladinske književnosti. V sklepnem delu so opredeljena priporočila mentorjem za zavračanje cenzure pri pouku književnosti.

Jezik:Neznan jezik
Ključne besede:bralni dogodek
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:Ljubljana, Slavistično društvo Slovenije
Leto izida:2015
Št. strani:105-114
Številčenje:60
PID:20.500.12556/RUL-73394 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:0021-6933
Datum objave v RUL:10.11.2015
Število ogledov:1214
Število prenosov:127
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Naslov:Curriculum readers, taboos, and censorship strategies: (the case of the Cankar award contest)
Izvleček:
In the introduction, the article focuses on those rights of the reader (D. Pennac) that cannot be fulfilled in the reading event. It then delineates the main layers of provocative texts (theme, perspective, plot, literary character, the use of language, mood); these elements of the reader's response related to ideological and social assumptions can label a specific text as a taboo text. In the main part, the article reveals censorial strategies: anonymous incitement on the Internet, evaluation of unread texts, unfair information in the media, and obstacles that emerge from authoritarian or idyllic concepts of children's literature. In the concluding part, the article provides some recommendations for mentors in fighting censorship.

Ključne besede:critical reading

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj