izpis_h1_title_alt

Mladinska književnost in filmske predelave - študija primera Kekec
ID Ogorelec, Gašper (Avtor), ID Blažić, Milena Mileva (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/3115/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V diplomskem delu sem se osredotočil na prepletenost literature in filma ter medsebojno primerjal povesti o Kekcu slovenskega mladinskega pisatelja Josipa Vandota ter njihovo adaptacijo na filmsko platno. Uvodni del sem namenil kratki predstavitvi zgodovine filmske umetnosti na slovenskem ter slovenskemu filmu. Opredelil sem pojem mladinskega filma kot žanr in njegovo stanje ter status pri nas, ob tem pa izpostavil nekaj najbolj odmevnih domačih mladinskih celovečercev, ki so nastali na osnovi literarnih predlog in njihovih režiserjev. V nadaljevanju predstavim pisatelja Josipa Vandota in se v jedru diplomskega dela osredotočim na njegove zgodbe o Kekcu (snov, motiv, literarni čas, dogajanje in prostor), po katerih je bila posneta trilogija s Kekcem v naslovni vlogi (Kekec nad samotnim breznom, 1924, Kekec na volčji sledi, 1922). Omenjene literarne predloge primerjam s filmskimi upodobitvami (Kekec, 1951, Srečno, Kekec!, 1963 ter Kekčeve ukane, 1968) režiserja Jožeta Galeta in izpostavim njihove skupne značilnosti, podobnosti in razlike ter na primerih prikažem, da so si filmski ustvarjalci v primeru Kekca vzeli kar precej ustvarjalne svobode, vseeno pa uspeli posneti všečne, povsem korektne in predvsem brezčasne celovečerce z mladinsko tematiko s Kekcem v glavni vlogi.

Jezik:Neznan jezik
Ključne besede:mladinski in otroški film
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2015
PID:20.500.12556/RUL-72763 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:10729545 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.09.2015
Število ogledov:1799
Število prenosov:132
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Naslov:Youth literature and transformation into film – case study Kekec
Izvleček:
In the following thesis l concentrate on the interpenetration of literature and film. As a result, Josip Vandot's stories of Kekec and its adaptation into film are compared. In the introductory part, history of Film Arts in Slovenia and Slovenian Film are presented. Also,the concept of Youth Literature as a genre and its status in our Country are defined. Further on, I highlight the high profile feature Youth Films, which are based on Literary Sources. Later on, a Slovenian Youth writer Josip Vandot is presented. I focus on Vandot's themes, contents, style, motives, literary actions, time and space in his stories of Kekec (Kekec nad samotnim breznom, 1924, Kekec na volčji sledi, 1922), based on which a trilogy with Kekec as a main character was filmed. The previously mentioned literary sources are compared to film depictions (Kekec, 1951, Srečno, Kekec!, 1963 ter Kekčeve ukane, 1968), directed by Jože Gale. I highlight the common features, as well as the similarities and differences of the above. Also, it is shown that the film creators took quite an amount of creative freedom when transforming stories into film. Nonetheless, they managed to produce likeable, quite correct Feature Youth Films with Kekec as the main character.

Ključne besede:Youth and children’s film

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj