izpis_h1_title_alt

Mayerjeva načela v poučevanju programiranja : diplomsko delo
ID Drožđek, Sara (Avtor), ID Rugelj, Jože (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3052 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Največkrat se zgodi, da se učitelj trudi ugotoviti, kako predstaviti snov učencem s takšnim ali drugačnim programom, da bi si čim več zapomnili. Vendar se bolj malo učiteljev vpraša, kaj se dejansko dogaja v učenčevi glavi in kako „procesira“ vse podane podatke. V diplomi je opisano, kako so o miselnih procesih razmišljali psihologi skozi zgodovino, kateri pristopi so pri ustvarjanju multimedijskih gradiv najpomembnejši, predstavljene pa so tudi učne teorije, učne metode in oblike poučevanja, specifične za poučevanje računalniškega programiranja. Programiranje predstavlja velik izziv za učence in za učitelje, ki poskušajo učencem razložiti koncepte programiranja. Učno gradivo zgolj z besedilom ni dovolj, prav tako samo razlaga ne pomaga pri učenčevi gradnji znanja. O tem govori Mayerjeva kognitivna teorija učenja z multimedijo, ki sloni na predpostavkah, da imamo ljudje dva kanala za procesiranje informacij, da je delovni spomin omejen in da do smiselnega učenja pride takrat, ko je učenec kognitivno aktiven. Za pomoč učiteljem programiranja so na voljo Mayerjeva načela oblikovanja multimedijskih gradiv in predlogi uporabe v poučevanju programiranja. V raziskovalnem delu pa je opisana raziskava in analiza rezultatov, s katero so bili preverjeni vplivi nekaterih Mayerjevih načel.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:učenje z multimedijo, multimedijsko učno gradivo, kognitivno procesiranje, smiselno učenje
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[S. Drožđek]
Leto izida:2015
Št. strani:83 str.
PID:20.500.12556/RUL-72657 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.42:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:10702921 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.09.2015
Število ogledov:1954
Število prenosov:309
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Mayer's principles in teaching programming
Izvleček:
It happens often, that a teacher is trying to figure out how to present a certain topic to students with this or that program, so that they will remember the most. But less teachers ask themselves, what is actually happening in the student's mind and how are students processing all of given information. Diploma thesis describes how psychologists thought about mental processes throughout history, what approaches are most important in designing multimedia material, learning theories, learning methods and forms of teaching, specifically for teaching programming. Programming presents a big challenge for students and teachers, who try to explain programming concepts. Learning material with words or pictures alone, isnt enough to help students learn. This is described in Mayer's cognitive theory of multimedia learning, which assumes that humans have two seperate information processing channels, that working memory is limited and that meaningful learning happens, when students are cognitively active. Mayer's principles and suggestions for their use in teaching programming are there to help teachers of programming design multimedia material. In the last, research part, some of the Mayer's principles were tested on university students and their effects analyzed.

Ključne besede:Mayer‘s principles

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj