izpis_h1_title_alt

Delavnica o slepoti in slabovidnosti za videče osnovnošolce : magistrsko delo
ID Habjan, Iva (Avtor), ID Runjić, Tina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Žolgar, Ingrid (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2946 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Vzgojno-izobraževalni proces, ki temelji na konceptu inkluzije, omogoča šoloobveznim otrokom s slepoto ali slabovidnostjo izobraževanje v osnovni šoli, ki se nahaja v neposredni bližini učenčevega doma. Pred sprejemom učenca s slepoto ali slabovidnostjo se poskrbi za prilagoditev šolskega okolja in didaktičnega materiala, učiteljskemu zboru pa se omogoči dodatno izobraževanje. Pri tem se pogosto pozabi na pripravo videčih vrstnikov, ki si lahko z opazovanjem izvajanih prilagoditev in delovanja vrstnika s slepoto ali slabovidnostjo izoblikujejo napačne predstave ali pa te prevzamejo od širše družbe, v kateri je še vedno mnogo predsodkov in stereotipnih prepričanj. To zavira socialno vključevanje učencev s slepoto ali slabovidnostjo v razred in gledano širše tudi v družbo. Videči učenci za razumevanje odzivov oseb s slepoto ali slabovidnostjo potrebujejo socialno-emocionalno izkušnjo. Z namenom ozaveščanja videčih osnovnošolcev o področju slepote in slabovidnosti je bila pripravljena, izvedena in analizirana izkustvena delavnica, s katero so bile učencem posredovane glavne informacije o posebnostih v komunikaciji, orientaciji in mobilnosti oseb s slepoto ali slabovidnostjo ter o specialno-tehničnih pripomočkih, ki jih uporabljajo. Učinek delavnice na napredovanje učencev v poznavanju področja slepote in slabovidnosti je bil opazovan na vzorcu 172 učencev tretjega, četrtega in petega razreda devetletne osnovne šole. V ta namen je bil pripravljen kratek test znanja, ki so ga učenci reševali trikrat; prvič pred izvedbo delavnice, drugič takoj po njej in tretjič po preteku dveh mesecev od izvedene delavnice. Dobljeni podatki so bili obdelani s statističnim programom SPSS in kvalitativno ter kvantitativno analizirani. Rezultati potrjujejo učinkovitost pripravljene in izvedene izkustvene delavnice ter nakazujejo na potrebo po ozaveščanju videčih osnovnošolcev o področju slepote in slabovidnost.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:inkluzija, socialno vključevanje, izkustvena delavnica, simulacija slepote
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[I. Habjan]
Leto izida:2015
Št. strani:V, 63 str.
PID:20.500.12556/RUL-71886 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:376(043.2)
COBISS.SI-ID:10646601 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.07.2015
Število ogledov:1346
Število prenosov:223
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Visual impairment workshop for sighted students
Izvleček:
The education process based on the inclusion concept enables primary school education close to home to children with visual impairment. Before admission of visual impairment pupil, the school environment and didactic materials are adapted and teachers are provided with additional training. The preparation of sighted peers is often ignored, who form erroneous ideas through observing the adaptations and activities of a visual impairment peer, or adopt prejudices and stereotypical beliefs from the society. This interferes with the social inclusion of children with visual impairment into a classroom and, in a broader sense, into society. Sighted peers need a social-emotional experience in order to understand reactions of the people with visual impairment. In order to educate sighted peers on visual impairment, an experiental workshop was prepared, performed and analyzed. They were informed about the special considerations in the communication, orientation and mobility of the people with visual impairment, and about special technical equipment they use. The effect of the workshop on the knowledge about visual impairment was measured on the sample of 172 third-, fourth- and fifth-grade primary school pupils. For this purpose, a short knowledge test was prepared and was taken three times; before the workshop, shortly after the workshop and two months after the workshop. The data obtained have been processed with the statistical program SPSS and have been qualitatively and quantitatively analyzed. The results confirm the effectiveness of the experiential workshop and indicate a need for eduation sighted peers about visual impairment.

Ključne besede:inclusion

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj