izpis_h1_title_alt

Razvijanje pojmov pri otrocih z gluhoslepoto s pomočjo sistema koledarja : magistrsko delo
ID Krajnc, Alisa (Avtor), ID Runjić, Tina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Žolgar, Ingrid (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2942 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V magistrskem delu je obravnavana problematika otrok z gluhoslepoto, pri katerih se posledice kombinacije delne ali popolne izgube vida in sluha od rojstva ali v ranem otroštvu kažejo na vseh razvojnih področjih, tudi pri razvoju pojmov. V primerjavi z otroki s tipičnim razvojem, ki usvajajo nove pojme prek opazovanja in posnemanja, je treba te pri otrocih z gluhoslepoto razvijati načrtno, sistematično in z metodami, ki so v skladu z njihovimi zmožnostmi in specifičnimi potrebami. Po pregledu literature je bilo ugotovljeno, da se v ta namen pogosto uporablja sistem koledarja, katerega pozitivni učinki se kažejo tudi na drugih področjih otrokovega razvoja. V magistrskem delu sta prikazana izdelava individualiziranega sistema koledarja za učenko z gluhoslepoto in vpliv njegove uporabe na učenkin pojmovni razvoj, razvoj veščin samozagovorništva ter socialno-emocionalnega področja. V raziskavo so bili vključeni še učenkina mati, razredničarka in drugi strokovnjaki, ki so z učenko v vsakodnevni interakciji. V okviru raziskave se je s kvalitativnim raziskovalnim pristopom proučevala singularna študija primera. Tehnike zbiranja podatkov so potekale v treh časovno različno izvedenih fazah. Rezultat prve faze raziskovanja je celostna ocena učenkinega funkcioniranja in njenega učnega okolja. Rezultati druge faze raziskovanja zajemajo izbiro, načrt, izdelavo in rutino uporabe sistema koledarja. Kot rezultat tretje faze raziskovanja je prikazana evalvacija uporabe sistema koledarja. Skozi večmesečno delo z učenko z gluhoslepoto in na osnovi analize vseh pridobljenih podatkov je bilo ugotovljeno, da je uporaba sistema koledarja pozitivno vplivala na učenkin pojmovni razvoj, razvoj veščin samozagovorništva in socialno-emocionalnega področja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:gluhoslepota, razvoj pojmov, sistem koledarja
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[A. Krajnc]
Leto izida:2015
Št. strani:77 str.
PID:20.500.12556/RUL-71879 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:376.1-056.262/.263(043.2)
COBISS.SI-ID:10642761 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.07.2015
Število ogledov:2162
Število prenosov:320
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Developing concepts in children with deafblindness through a calendar system
Izvleček:
This master's thesis deals with issues concerning children with deafblindness, whose complete or partial loss of vision or hearing from birth or early childhood impacts all developmental areas, including the area of development of concepts. Compared with children with typical development, who acquire new concepts through observation and imitation, in children with deafblindness these need to be developed in a planned and systematic manner that is in accordance with their abilities and specific needs. Review of literature on the field reveals frequent use of the calendar system, which has many positive effect also on other areas of child’s development. The master’s thesis demonstrates the creation of an individualized calendar system for a student with deafblindness and the influence of its use on student’s conceptual development, her self-advocacy skills and her social-emotional development. The study also involved student’s mother, the class teacher and other professionals who interact with the student daily. The research uses the qualitative study approach examining a singular case study. The techniques of data collection took place in three stages, conducted at different times. The result of the first phase of the study is a comprehensive assessment of student’s functioning and her learning environment. The results of the second phase of the study include the selection, design, construction and routine use of the calendar system. The third phase of research shows the evaluation of use of the calendar system. Several months of work with the student with deafblindness, combined with the analysis of all data obtained, show that the use of the calendar system had a positive impact on student’s conceptual development, self-advocacy skills and social-emotional development.

Ključne besede:deafblindness

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj