izpis_h1_title_alt

Očesni gibi med aritmetičnim procesiranjem pri zdravih mladostnikih in mladostnikih z neonatalno encefalopatijo kot posledico hipoksije-ishemije : magistrsko delo
ID Levstek, Tatjana (Avtor), ID Podlesek, Anja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Markič, Olga (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2932 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
S števili se začnemo srečevati zelo zgodaj, v ranem otroštvu, zato je razvoj aritmetičnih sposobnosti predmet mnogih znanstvenih raziskav. Z modernimi slikovnimi metodami se je začel razcvet raziskav o povezavah med matematičnim procesiranjem in živčnimi procesi. To je pripomoglo k boljšemu razumevanju matematične kognicije, pa tudi težav in bolezni, s katerimi se srečujemo pri učenju, razumevanju in uporabi matematike. Novejša metoda raziskovanja kognitivnih procesov je spremljava očesnih gibov. S sledilcem očesnih gibov smo izvedli eksperiment na zdravi populaciji mladostnikov in z mladostniki z neonatalno encefalopatijo (NE). Analizirali smo pravilnost in čas reševanja ter očesne gibe med odštevanjem dvomestnih števil in med reševanjem enostavnih enačb. Pomembnih razlik v pravilnosti reševanja med skupinama mladostnikov ni bilo, problem prehoda pri odštevanju so zaznali le zdravi mladostniki, medtem ko je lega neznanke x v enačbi vplivala na pravilnost reševanja v obeh raziskovanih skupinah. Mladostniki, rojeni z NE, so probleme reševali dlje časa, prehod je vplival na čas reševanja v obeh skupinah, a pri mladostnikih z NE manj, lega neznanke x v enačbi pa le na zdrave mladostnike. Niti velikost razlike pri odštevanju niti pozicija neznanke na levi oziroma desni strani enačbe nista vplivali na reševanje nalog v nobeni od raziskovanih skupin. Obstajajo pa velike razlike med skupinama v očesnih gibih. Mladostniki, rojeni s hipoksijo, so naredili več fiksacij, trajanje fiksacij pa je bilo krajše. Imeli so tudi več mežikov kot njihovi zdravi vrstniki, manjše amplitude sakad ter manjše premere zenic.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:matematične kompetence, očesni premiki, odštevanje, reševanje enačb
Vrsta gradiva:Magistrsko delo
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:T. Levstek]
Leto izida:2015
Št. strani:56 str.
PID:20.500.12556/RUL-71853 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:616.12-008.44-053.6:611.846(043.2)
COBISS.SI-ID:10639177 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.07.2015
Število ogledov:1650
Število prenosov:365
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Eye movements during arithmetic processing in healthy adolescents and in adolescents with neonatal hypoxic-ischemic encephalopathy
Izvleček:
Numbers present an important part of our everyday life, therefore the development of arithmetic abilities has been studied for a long time. Modern imaging techniques enabled the research of relations between mathematical processes and the underlying brain processes. This has led to a better understanding of mathematical cognition, as well as problems and diseases encountered in learning, understanding and applying mathematics. Rather new research method is the eye movement analysis. We performed an experiment with an eye tracker device on two groups of adolescents: healthy and diagnosed with neonatal encephalopathy (NE). We analyzed the answer accuracy, the reaction time and the eye movements during the subtraction of two-digit numbers and simple equations solving. There were no significant differences between the studied groups in the accuracy of answers. The borrow problem in subtraction affected the accuracy only with healthy adolescents, while the position of the unknown x in the equation affected both groups. Adolescents with NE took longer to calculate, furthermore, the borrow problem affected the reaction time of both groups, but adolescents with NE less, and still, the position of x had an influence only on healthy adolescents. Neither the difference in subtraction nor the position of x affected the accuracy and reaction time of both groups. However, groups showed significant differences in eye movements. Adolescents with NE made more fixations but with shorter durations. They also made more blinks, their amplitudes of saccades were smaller and still, adolescents with NE had significantly smaller pupil sizes.

Ključne besede:mathematical competences

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj