izpis_h1_title_alt

Računalniška analiza in primerjava stilov igre šahistov : magistrsko delo
ID Krevs, Urša (Avtor), ID Guid, Matej (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://eprints.fri.uni-lj.si/2973/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Računalniški šahovski programi dandanes že izjemno dobro ocenjujejo šahovske pozicije. Raziskave so pokazale, da je šahiste s pomočjo računalniškega šahovskega programa možno razvrščati glede na kvaliteto igre. V magistrskem delu Računalniška analiza in primerjava stilov igre šahistov se posvetimo vsebinski analizi partij, pri kateri si pomagamo z ocenami računalniškega šahovskega programa in atributi, ki jih določimo za vsako potezo. Atributi, ki smo jih uporabili, omogočajo računalniško primerjavo stilov igre in so hkrati razumljivi šahistom. S pomočjo izbranih atributov smo gradili profil, s katerim smo definirali stil igranja šahistov. Kvaliteto pridobljenih profilov smo evalvirali z avtomatskim prepoznavanjem šahista v množici šahistov. Pri tem smo profil šahista, v množici in izven nje, gradili z analizo različnih partij. Glede na rezultate testiranja smo spreminjali in dopolnjevali strukturo profila. Pri tem smo si pomagali tudi z računanjem povprečne medsebojne informacije atributov. Z izbranim, najbolj primernim profilom smo šahistom iskali podobne svetovne šahovske prvake. Svetovne šahovske prvake smo tudi razvrščali v skupine, glede na naš opis stila s profilom. Na podlagi znanih stilov teh šahistov smo ugotavljali uspešnost razvrščanja. S pomočjo razvitih profilov lahko šahistu delno avtomatiziramo in olajšamo analizo njegovih partij. Menimo tudi, da bi bilo postopek analize možno uporabiti v nekaterih drugih domenah.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:šah, računalniška analiza šahovskih partij, stil igranja, odkrivanje skupin, računalništvo, računalništvo in informatika, magisteriji
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Založnik:[U. Krevs]
Leto izida:2015
Št. strani:87 str.
PID:20.500.12556/RUL-70238 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004:794.1(043.2)
COBISS.SI-ID:1536276931 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:1089
Število prenosov:177
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Computer analysis and comparison of chess players' game-playing styles
Izvleček:
Today's computer chess programs are very good at evaluating chess positions. Research has shown that we can rank chess players by the quality of their game play, using a computer chess program. In the master's thesis Computer analysis and comparison of chess players' game-playing styles, we focus on the content analysis of chess games using a computer chess program's evaluation and attributes we determined for each individual position. We defined meaningful attributes that can be used for computer analysis and are also comprehensible to a chess player. Using the attributes, we built profiles with which we defined chess players' styles. We evaluated the quality of the profiles by automatically identifying a chess player in a set of chess players. The profile of the chess player in the set and the one outside of it was built using different chess games. Using the result of the analysis we refined the profiles structure. In doing so we were aided by the information gain of each attribute. The most suitable profile was used for searching for world chess champions with the most similar style to a chosen chess player. We also sorted the world chess champions into groups according to their style of play. Because these players are well known, we compared our groups with the chess players' actual styles and determined how successful we were. By using the developed profiles, we can help partly automate and ease a chess player's analysis of chess games. We believe that the methods used in building the profiles and for the subsequent analysis could be applied to other domains.

Ključne besede:chess, computer analysis of chess games, playing style, group discovery, computer science, computer and information science, master's degree

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj