Details

Določanje velikosti lesnih iveri
ID Medved, Sergej (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-887WFP6I This link opens in a new window
.pdfPDF - Presentation file, Download (150,28 KB)
MD5: 73EE6BDA320DDB797006F14C7F096855
PID: 20.500.12556/rul/478faf96-1f15-45ca-bfa4-ac687595a58a

Abstract
V članku bomo predstavili različne metode določanja velikosti iverja, njihove prednosti in pomanjkljivosti ter podatke o velikosti iverja različnih lesnih vrst, dobljenih z opisanimi metodami. Velikost iverja smo določali štirim lesnim vrstam, in sicer iverju smreke (Picea abies Karst. L.), bukve (Fagus sylvatica L.), hrasta (Quercus robur L.) in topola (Populus nigra L.). Velikost iverja smo določali s sejalno analizo, merjenjem z mikrometrom, s slikovno analizo in z absorpcijsko metodo. Najhitrejša metoda določanja geometrije je sejalna analiza, vendar s to metodo dobimo tudi najbolj pomanjkljive podatke. Najbolj primerna je slikovna analiza, saj pri tej metodi dobimo največ informacij o geometriji iverja. Primerni metodi sta tudi merjenje z mikrometrom in absorpcijska metoda, vendar je merjenje z mikrometrom prepočasno, pri absorpcijski metodi pa kot podatek dobimo samo specifično površino iverja. Ugotovili smo, da se z manjšanjem odprtine sita manjša tudi debelina iverja, večata pa se specifična površina in vitkost iverja. Ugotovili smo, da se z večanjem prostornin ske mase uporabljene vrste lesa veča debelina iverja, manjšata pa se specifična površina in vitkost iverja. Z večanjem debeline iverja se specifična površina in vitkost iverja manjšata.

Language:Slovenian
Keywords:iverje, debelina iverja, specifična površina iverja, sejalna analiza, merjenje, mikrometer, slikovna analiza, absorpcijska metoda
Work type:Not categorized
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:BF - Biotechnical Faculty
Publisher:Zveza društev inženirjev in tehnikov gozdarstva in lesarstva Slovenije
Year:2000
Number of pages:Str. 97-102
Numbering:Let. 52, št. 4
PID:20.500.12556/RUL-63759 This link opens in a new window
UDC:630*862.2
ISSN on article:0024-1067
COBISS.SI-ID:619657 This link opens in a new window
Publication date in RUL:10.07.2015
Views:2991
Downloads:380
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
MEDVED, Sergej, 2000, Določanje velikosti lesnih iveri. Les [online]. 2000. Vol. 52, no. 4, p. 97–102. [Accessed 14 April 2025]. Retrieved from: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=63759
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Record is a part of a journal

Title:Les
Shortened title:Les
Publisher:Zveza društev inženirjev in tehnikov gozdarstva in lesarstva Slovenije, Zveza društev inženirjev in tehnikov gozdarstva in lesarstva Slovenije, Biotehniška fakulteta, Oddelek za lesarstvo, Založba Univerze, Biotehniška fakulteta, Oddelek za lesarstvo, Založba Univerze
ISSN:0024-1067
COBISS.SI-ID:13940224 This link opens in a new window

Secondary language

Language:English
Title:Determination of wood particles size
Keywords:particle, particle thickness, specific surface of particle, slenderness ratio of particle, sieving analysis, measuring with micrometer, image analysis, absorption method

Similar documents

Similar works from RUL:
  1. Segmentalne in suprasegmentalne značilnosti govora ter govorna razumljivost slovenskih gluhih in naglušnih oseb
  2. Deaf and hard-of-hearing students in Slovenia
  3. Personality traits of deaf and hard of hearing students from regular and special schools in Slovenia
  4. Sociopragmatic skills and speech intelligibility of children with cochlear implant
  5. Osebnostne poteze, učna uspešnost in njuna povezanost pri gluhih in naglušnih mladostnikih iz večinskih in specializiranih šol
Similar works from other Slovenian collections:
  1. Pomen športa za kakovost življenja gluhih in naglušnih oseb
  2. Prehod gluhih in naglušnih oseb v poklicno izobraževanje oziroma na trg dela
  3. Status of Deaf and Hard of Hearing in Contacts with the Police
  4. Pomen inkluzivnega izobraževanja gluhih in naglušnih otrok
  5. Izkušnje LGBTQ+ oseb v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu

Back