izpis_h1_title_alt

Vloga nacionalnih parlamentov pri oblikovanju nacionalnih interesov v procesu globalizacije in vstopanja v EU
ID Zajc, Drago (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/tip/tip20024Zajc.PDF Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Za EU je značilen asimetrični način povezovanja, ki postavlja nacionalne parlamente v podrejen položaj. Na ravni EU so bila oblikovana posebna področjaoblikovanja politik in posebni postopki 'sui generis' sprejemanja odločitev, v katerih nacionalni parlament ne more neposredno sodelovati. Nacionalni parlamenti držav članic so morali zato prilagoditi svoje načine delovanj. Temu položaju se sedaj hitro približujejo parlamenti držav kandidatk, ki so v kratkem času svojega obstoja morali opraviti izredno obsežno delo, saj proces prehoda še ni povsem končan. Slovenski državni zbor ima pri vključevanju od vseh parlamentov držav kandidatk srednje Evrope zelo pomembno vlogo, saj razpravlja o vseh pogajalskih izhodiščih in jih potrjuje. Delo, povezano z vključevanjem v EU, se ni osredotočilo le v enem delovnem telesu (Komisiji za evropske zadeve), ampak vključuje vse poslance. Pri tem jevelikega pomena soglasje vseh glavnih parlamentarnih strank. Prilagajanje uspešno poteka na različnih ravneh, od posameznih delovnih teles do plenarnih zasedanj, v njem pa intenzivno sodelujejo posamezni poslanci, poslanske skupine in vodstvo državnega zbora. Zajelo je različne formalne in neformalne načine. Posebej koristna je posodobitev procesa odločanja (sprejetje novega poslovnika), prenova služb državnega zbora in ustanovitev raziskovalnega sektorja. Glavna pomanjkljivost pri prilagajanju je premajhno zavedanje dejanske zahtevnosti delovanja državnega zbora v razmerah polnopravnega članstva.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:internacionalizacija
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2002
Št. strani:Str. 669-690
Številčenje:Let.39, št.4
PID:20.500.12556/RUL-5711 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:32
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:21375069 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:1680
Število prenosov:232
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The EU is a result of the long asymmetric political and economic integration process of the states of Western Europe. It was promoted and monitored by political elites and national executives while national parliaments played a secondary role in the designing of this process or in the modelling of the supra national institutions on which substantial parts of the legislative activity were to be transmitted. Parliaments of the applicant states have to adapt quickly to the their new roles. One of such parliaments is National Assembly of Slovenia which is confirming all negotiation positions, discussingall key documents and passing great number of the 'European' laws (164 until December 2001), besides ratifications of international treaties (290). One of the main steps in the process of its adaptation was made by passing of the new Rules of Procedure (April 2002) permitting much faster adoption of legislation needed for the harmonization of the Slovenian regulations and the Acquis. The National Assembly has early established its European Affairs Commission (1996), which is coordinating all activities connected with the accession of Slovenia and has developed a cooperative relationship with the EP through COSAC. Besides these highly formalized relations, a whole network of personal contacts among the Slovene MPS and MPs in other European parliaments and in EP has been established through the linksbetween particular political parties and their counterparts or main 'families' of political parties in the EP. National Assembly has also made substantial improvements in its organization, enlarging professional staff, establishing its own Research Department (1998). It is believed that the Slovenian National Assembly has been sufficiently effective in the process of accession. One of the main hindrances in this process was a persistence of thesimplistic attitudes towards the role of national parliament in general anda lack of understanding of real demands and new burdens individual parliamentarians will have to meet after Slovenia's entrance - the need for the increase of the number of Slovene MPs has been recognized only recently.

Ključne besede:internationalization

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj