Podrobno

Med družbeno in zasebno razsežnostjo potrošnje
ID Kurdija, Slavko (Avtor), ID Uhan, Samo (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/dr/dr39kurdijauhan.PDF Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek se ukvarja z vprašanji oblikovanja družbenih identitet v kontekstu razvitih družb. Pomembno teoretsko izhodišče sodobnega sociološkega diskurza je, da se novooblikovani družbeni segmenti v veliki meri oblikujejo iz družbenokulturne sfere in vse manj iz ekonomske, materialne sfere. Na teh osnovah članek poudarja vlogo in pomen potrošnje kot pomembnega kriterija za oblikovanje družbene (samo)podobe in nekatere zgodovinske razloge, ki so vodili v afirmacijo potrošnje in potrošništva kot temeljne družbenokulturne prakse. Članek se osredotoča na analizo temeljnih socioloških pristopov, povezanih z vprašanjem sodobne potrošnje. Prvo izhodišče je navzven orientirana potrošnja - potrošnja, ki meri na določen socialni učinek. Drugo bolj poudarjeno izhodišče pa je navznoter orientirana potrošnja, katere motiv je zadovoljitev želje, ki se posamezniku kaže kot potreba. Teorija družbenih dejavnikov poudarja pomen družbene moči, medtem ko individualizirana potrošnja v ospredje postavlja osebne, intimne motive, ki se generirajo skozi posameznikovo imaginativno aktivnost. Cilj članka je analitično ovrednotenje obeh temeljnih pristopov, kot ključne dileme za vzpostavljanje teorije potrošnje in njenih motivov. Teza avtorjev je, da na videz nasprotujoča teoretska izhodišča teorije družbenih dejavnikov in teorije subjektivnih dejavnikov niso nujno medsebojno izključujoča. V zadnjem delu članek ilustrira pomen dvojnosti motivov sodobnega potrošnika na nekaterih empiričnih podatkih za Slovenijo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:življenjski stil, motivi, tipologija, praksa
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2002
Št. strani:Str. 129-149
Številčenje:Letn. 18, št. 39
PID:20.500.12556/RUL-5689 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.6
ISSN pri članku:0352-3608
COBISS.SI-ID:21350493 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:2104
Število prenosov:309
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
KURDIJA, Slavko in UHAN, Samo, 2002, Med družbeno in zasebno razsežnostjo potrošnje. Družboslovne razprave [na spletu]. 2002. Vol. 18, no. 39, p. 129–149. [Dostopano 15 april 2025]. Pridobljeno s: http://dk.fdv.uni-lj.si/dr/dr39kurdijauhan.PDF
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Družboslovne razprave
Skrajšan naslov:Družbosl. razpr.
Založnik:Slovensko sociološko društvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0352-3608
COBISS.SI-ID:7530242 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:lifestyle, motive, typology, practice

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Vpliv matrične sukcije na pomike plazu Slano blato
  2. Laboratorijske preiskave nesaturiranih zemljin
  3. Projekt večetažne poslovne stavbe
  4. Numerično iskanje optimalne oblike ploskovnih konstrukcij
  5. Hiša s kombinirano AB in leseno konstrukcijo - primer projektiranja
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Izvedba laboratorijskih geomehanskih preiskav z uporabo računalniške opreme
  2. Osnove temeljenja
  3. Splošna analitična rešitev enodimenzionalne konsolidacije za nezasičene zemljine pri različnih obtežnih pogojih
  4. Terenske in laboratorijske preiskave za vikend hišo
  5. Vloga mineralogije v mehaniki zemljin

Nazaj