Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Recepcija slovenske mladinske književnosti doma in v tujini
ID
Blažič, Milena
(
Avtor
)
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2612
Galerija slik
Izvleček
Članek se osredotoča na dvestoletni razvoj slovenske mladinske književnosti prek literarnovednih prispevkov. V tem obdobju razlikujemo pet recepcij. Prva, vzgojna recepcija (1800–1850) vsebuje le versko-vzgojna dela in prevode. V obdobju 1850–1900 je potekala druga, pedagoška recepcija, v letih 1900–1950 pa tretja, estetska recepcija na ravni literarno- vednih člankov. Sledila je četrta, strokovna recepcija, in sicer prek monografij (1950–1980), nato pa se je postopoma začela pojavljati peta, znanstvena in mednarodna recepcija s članki v angleščini (1980–2010).
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
mladinska literarna veda
,
recepcija
,
Slovenija
,
slovenska mladinska književnost
,
tujina
Tipologija:
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2014
Št. strani:
Str. 39-45
PID:
20.500.12556/RUL-30112
UDK:
821.163.6:82-93
COBISS.SI-ID:
10304585
Datum objave v RUL:
05.01.2015
Število ogledov:
1183
Število prenosov:
215
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Izvleček:
The paper focus on two centuries of Slovene children’s literature by considering scholarly criticism. In this period we differentiate five receptions. The first (1800–1850) is didactic and relates only to religious and translated texts. The second (1850–1900) is pedagogic and relates to schoolbooks and collections. The third (1900–1950) is aesthetic, based on scholarly articles. The fourth (1950–1980) is characterised by academic monographs. The fifth (1980–2010) is the academic and international reception.
Ključne besede:
children’s literary criticism
,
reception
,
Slovenia
,
Slovene children’s literature
,
in foreign
,
countries
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj