izpis_h1_title_alt

Ljudstvo: uporaba anket javnega mnenja v novinarstvu
ID Luthar, Breda (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/tip20043-4luthar.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek obravnava uporabo anket javnega mnenja v slovenskem novinarstvu. Dokazuje, kako utrjevanje te kulturne oblike (anketa-dogodek) v sodobnem "informativnem" novinarstvu v devetdesetih letih po eni strani vpliva na proizvodnjo novic, po drugi strani pa se proizvodnja rezultatov anket ujema s fenomenologijo novinarske prakse, npr. z njeno zahtevo po dogodkopolnosti, s proizvodnjo novosti - psevdodogodkov, z zahtevo po faktualnosti in ritualiziranem dokazovanju objektivnosti s citiranjem. Avtorica meni, da empirično domnevno neizpodbitna dejstva rezultatov anket, ki se enačijo z javnim mnenjem, lahko služijo kot učinkovito sredstvo legitimiranja posebne partikularne politične vizije, saj se zdi, da izražajo konsenz, ki ponavadi ninič drugega kot reprodukcija dominantnega medijskega oz. političnega diskurza. Javno mnenje je rezultat javnega diskurza o mnenju javnosti, saj mnenja in stališča, ki jih ankete merijo, ne izvira iz zasebnega izkustva "respondentov", temveč iz diskurzivne kulture, katere del so "respondenti". Z nadomeščanjem razpravljanja o zadevah na objavljanje anket javnega mnenja in z redukcijo javnega mnenja na končni in fiksirani numerični podatek, novinarstvo onemogoča "produkcijo" argumentov in alternativnih vizij ter z ustvarjanjem fikcije o "slovenski javnosti" prikriva razredno in kulturno razdeljenost družbe.

Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2004
Št. strani:Str. 663-677
Številčenje:Letn. 41, št. 3/4
PID:20.500.12556/RUL-22390 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:070
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:23353693 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:1193
Število prenosov:105
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Izvleček:
The article deals with the use of public opinion polls in Slovenian journalism. It gives proof of how consolidation of such cultural form (poll as event) in a modern "informative" journalism in the 1990s on the one hand influences the production of news, while on the other the production of poll results corresponds to the phenomenology of journalistic practice, e.g. with its demand for eventfulness, with the production of news - pseudoevents, with the demand for factuality and ritualised argumentation of objectivity by citing. The authoress believes that empirically supposedly incontestable facts of poll results that are equated with the public opinion, may serve as an effective means of legitimising a special particular political vision, since it seems that they express a consensus, which is usually nothing else than a reproduction of the dominant media or political discourse. Public opinion is a result of public discourse on public opinion because opinions andviews measured by the polls do not originate from private experience of the"respondent" but from the discursive culture that "respondents" are part of. By replacing a mediated public discussion by publication of public opinion polls and by reducing of public opinion on final and fixated numerical data, journalism makes formation of arguments and alternative visions impossible. By creating a fiction on "Slovene public" as articulated by opinion polls it conceals cultural and class differences within the society.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj