Details

Razumevanje kemijskih pojmov na submikroskopski ravni in sposobnost vizualizacije pri dijakih, starih 16 let
ID Devetak, Iztok (Author), ID Glažar, Saša A. (Author)

URLURL - Source URL, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2244 This link opens in a new window

Abstract
Submikropredstavitve so lahko učiteljevo učinkovito orodje za odkrivanje napačnih in nepopolnih razumevanj kemijskih pojmov in povezav med njimi na vseh treh ravneh kemijskih pojmov, t. i. makroskopski, submikroskopski in simbolni ravni. Številne raziskave kažejo, da vplivajo na uspešnost dijakov pri reševanju nalog na ravni delcev številni dejavniki. Pri tem naj bi imeli pomembno vlogo tudi posameznikova sposobnost vizualizacije in formalno-logičnega mišljenja. Glavni cilj študije je ugotoviti, kako so dijakove sposobnosti vizualizacije povezane z uspehom pri reševanju nalog, ki vsebujejo 2-D submikropredstavitve in kako je sposobnost formalno-logičnega mišljenja povezana z dijakovim uspehom pri reševanju tovrstnih nalog. V vzorec je bilo vključenih 386 dijakov splošnih gimnazij v Sloveniji, starih v povprečju 16,3 let. Reševali so preizkus znanja izbranih kemijskih pojmov in tri teste sposobnosti. Rezultati kažejo, da je uspešnost dijakov pri reševanju nalog, ki zajemajo le submikroskopsko raven kemijskih pojmov, odvisna predvsem od njihove sposobnosti formalno-logičnega mišljenja in manj od sposobnosti hitrosti zaznavanja in prostorske predstavljivosti. Vsebinska analiza reševanja nalog kaže številna napačna razumevanja sveta delcev snovi tudi pri dijakih, ki so se že štiri leta kemijsko izobraževali. Iz tega sledi, da bi kazalo v večji meri uvrstiti submikropredstavitve v izobraževalni proces in jih povezati z makropojavi in simbolnimi zapisi na osnovnošolski in srednješolski ravni.

Language:Slovenian
Keywords:STRP model, submikroskopska raven, vizualizacija, formalno-logične sposobnosti
Typology:1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph
Organization:PEF - Faculty of Education
Year:2007
Number of pages:Str. 9-36
PID:20.500.12556/RUL-17002 This link opens in a new window
UDC:54:371.3
COBISS.SI-ID:7287113 This link opens in a new window
Publication date in RUL:11.07.2014
Views:2283
Downloads:631
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
DEVETAK, Iztok and GLAŽAR, Saša A., 2007, Razumevanje kemijskih pojmov na submikroskopski ravni in sposobnost vizualizacije pri dijakih, starih 16 let. In : [online]. p. 9–36. P. 9–36. [Accessed 31 March 2025]. Retrieved from: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2244
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Keywords:chemistry, concept formation, secondary school

Similar documents

Similar works from RUL:
  1. Pregled zdravljenja bolnikov z napredovalnim nedrobnoceličnim pljučnim rakom z mutacijami v receptorju za epidermalni rastni dejavnik med leti 2010 in 2014 na Univerzitetni kliniki Golnik
  2. Vpliv izražanja receptorja za inzulinu podoben rastni dejavnik 1 (IGF1R) na preživetje pri razsejanem nedrobnoceličnem raku pljuč
  3. Raziskava možnosti racionalizacije režima odmerjanja pembrolizumaba pri zdravljenju napredovalega nedrobnoceličnega raka pljuč
Similar works from other Slovenian collections:
  1. Pomen mutacije gena receptorja za epidermalni rastni dejavnik za zdravljenje nedrobnoceličnega raka pljuč
  2. Sequential treatment with afatinib and osimertinib in patients with EGFR mutation-positive non-small-cell lung cancer
  3. Multicenter evaluation of the fully automated PCR-based Idylla EGFR Mutation Assay on formalin-fixed, paraffin-embedded Q1 tissue of human lung cancer
  4. Trans-esophageal endobronchial ultrasound-guided needle aspiration (EUS-B-NA)
  5. Real-world testing practices, treatment patterns and clinical outcomes in patients from Central Eastern Europe with EGFR-mutated advanced non-small cell lung cancer: a retrospective chart review study (REFLECT)

Back