Podrobno

State and Christian enlightenment : background of the mass elementary education in Central Europe
ID Malmenvall, Simon (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (357,54 KB)
MD5: F0578D8DA614E9550F1F8CC9365D629C
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.teof.uni-lj.si/zaloznistvo/bogoslovni-vestnik/bogoslovni-vestnik-84-2024-4 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Mass elementary education powered by the state - one of the cornerstones of the processes of modernization - began to be established in continental Europe in the late eighteenth century. Increasingly centralized political institutions, with the decisive assistance of the school network, gradually created a bourgeois-industrial society centered on the performance-oriented individual committed to the state. The key to the spread of the school network and literacy was the coordination between Enlightenment ideas, state authorities, and ecclesiastical organizations. The situation in the Central European environments under consideration - Austria (part of which was also the territory of present-day Slovenia), Prussia, and other German lands - shows that the social role of education was strengthened by reform types of Christianity, which, based on the pursued harmony between the Church and State, sought to create a rational, industrious, and morally responsible individual.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:General School Ordinance (1774), school reforms, Central Europe, Enlightenment, Christianity, reform Catholicism, elementary education, history
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Status publikacije:V tisku
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2024
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 807-822
Številčenje:Letn. 84, [št.] 4
PID:20.500.12556/RUL-166271 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37:316.42:27
ISSN pri članku:0006-5722
DOI:10.34291/BV2024/04/Malmenvall Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:220625667 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.12.2024
Število ogledov:153
Število prenosov:26
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Bogoslovni vestnik : glasilo Teološke fakultete v Ljubljani
Skrajšan naslov:Bogosl. vestn.
Založnik:Teološka fakulteta
ISSN:0006-5722
COBISS.SI-ID:8745472 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Država in krščansko razsvetljenstvo : ozadje množičnega osnovnega šolstva v srednji Evropi
Izvleček:
Množično dostopno državno osnovno šolstvo - eden od temeljnih gradnikov procesov modernizacije - se je v celinski Evropi začelo vzpostavljati ob koncu 18. stoletja. Vse bolj centralizirane politične institucije so z odločilno pomočjo šolske mreže postopoma ustvarile meščansko-industrijsko družbo, v katere središču se je nahajal storilnostno naravnan in državi predan posameznik. Za širjenje šolske mreže in pismenosti je bila ključna usklajenost med razsvetljenskimi idejami, državnimi oblastmi in cerkvenimi organizacijami. Stanje v obravnavanih srednjeevropskih okoljih - Avstriji (katere del je bilo tudi ozemlje današnje Slovenije), Prusiji in drugih nemških deželah - kaže, da so družbeno vlogo izobraževanja krepile reformne oblike krščanstva, ki so si na podlagi želene skladnosti med Cerkvijo in državo prizadevale ustvariti racionalnega, delavnega in moralno odgovornega posameznika.

Ključne besede:Splošni šolski red (1774), šolske reforme, srednja Evropa, razsvetljenstvo, krščanstvo, reformno katolištvo, osnovno izobraževanje, zgodovina

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P6-0269
Naslov:Religija, etika, edukacija in izzivi sodobne družbe

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J5-4595
Naslov:Med tradicijo in moderno: slovenski katoliški intelektualci in narodnostno vprašanje v transnacionalni perspektivi (1848−1948)

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj