izpis_h1_title_alt

Računalniško generirano okolje in vizualni učinki v video produkciji
ID Gričar, Teja (Avtor), ID Gabrijelčič Tomc, Helena (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,38 MB)
MD5: 5BB3034744153BC688F992373C2CEC03

Izvleček
Magistrsko delo raziskuje razvoj filmske industrije in uporabo računalniško generiranih slik ter vizualnih učinkov. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovino snemanja gibljivih slik, ki sega od prvih fotografskih tehnik in naprav, kot je fenakistoskop, do izumov bratov Lumiere in Méliesa. Mélies je pomemben zaradi svojih pionirskih tehnik posebnih učinkov, kot so stop trik in večkratna osvetlitev, ki so bili uporabljeni v njegovem slavnem filmu Pot na Luno. Posebni učinki so se razvijali od mehanskih, kot so miniature in animatronike, ki so se uporabljali v filmih, kot je Jurski park, do sodobnih digitalnih vizualnih učinkov, kot so računalniško generirane slike. Sodobna tehnologija omogoča ustvarjanje realističnih prizorov in bitij, kar je revolucionaliziralo filmsko industrijo. V tem kontekstu smo v magistrskem delu preučevali uporabo računalniško generiranih slik in drugih vizualnih učinkov, ki so bili vključeni v eksperimentalnem delu magistrskega dela. Eksperimentalni del je osredotočen na produkcijo kratkega videa, ki združuje snemanje z uporabo zelenega zaslona in računalniško generirano fantazijsko okolje. V predprodukcijo smo vključili načrtovanje, oblikovanje zgodborisa ter priprave na snemanje. V produkciji smo posneli prizore z glavnim likom in v Blenderju izdelan 3D model okolja, medtem ko smo v postprodukciji izvedli barvno korekcijo, integracijo računalniško generiranih slik in sestavljanje posnetkov v celoto. Rezultati so pokazali uspešno integracijo vizualnih učinkov, kljub tehničnim izzivom, kot so težave z osvetlitvijo in z barvnimi prostori med prenašanjem posnetkov iz enega programa v drugega. Predlagali smo nadaljnje izboljšave v dinamiki posnetkov in osvetlitvi za prihodnje projekte. Magistrsko delo prispeva k raziskovanju napredka tehnologije vizualnih učinkov v filmski produkciji in njenih potencialov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Filmska produkcija, računalniško generirano okolje, 3D modeliranje, barvni ključ, vizualni učinki
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-165283 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.11.2024
Število ogledov:46
Število prenosov:14
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Computer generated environment and visual effects in video production
Izvleček:
The master's thesis explores the development of the film industry and the use of computer-generated imagery and visual effects. In the theoretical part we presented the history of motion picture recording, tracing its roots from early photographic techniques and devices such as the phenakistiscope, to the inventions of the Lumière brothers and Georges Méliès. Méliès is particularly notable for his pioneering special effects techniques, such as the stop trick and multiple exposures, which were famously employed in his film A Trip to the Moon. Special effects have evolved from mechanical techniques, such as miniatures and animatronics used in films like Jurassic Park, to modern digital visual effects like computer generated imagery. Contemporary technology enables the creation of highly realistic scenes and creatures, revolutionizing the film industry. In this context, we examined the use of computer generated imagery and other visual effects, as applied in the experimental part of the thesis. The experimental section focuses on the production of a short video that combines green screen filming with a computer-generated fantasy environment. In pre-production we included planning, storyboard design, and preparations for filming. During production, we shot the scenes featuring the main character, and created a 3D model of the environment Blender. In post-production, we executed color correction, computer generated imagery integration, and shot compositing. The results demonstrated successful integration of visual effects, despite technical challenges such as lighting issues and color space discrepancies during the transfer of footage between programs. We made suggestions for future projects in this field, which include improvements in shot dynamics and lighting. The thesis contributes to the exploration of technological advancements in visual effects in film production and their potential.

Ključne besede:Film production, computer generated environment, 3D modelling, chroma key, visual effects

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj