Napredki v analizi podatkov in strojnem učenju so bistveno vplivali na športno analitiko, zlasti v košarki, kjer podrobni sledilni podatki omogočajo natančno razumevanje gibanja igralcev in dinamike igre. Obstoječi modeli se pogosto osredotočajo na kratkoročne napovedi gibanja in izpuščajo ključne dogodke v igri, kot so meti, podaje in skoki, kar omejuje celovito modeliranje igre. V tej magistrski nalogi predstavljamo nov pristop k generativnemu modeliranju košarkarske igre. Košarkarsko igro kodiramo kot zaporedje stanj igre s pomočjo košarki specifične gramatike, kar omogoča uporabo arhitekture Transformer za modeliranje igre na podoben način kot modeliranje jezika. Uvedemo domensko informirano dekodiranje (DID) z maskiranjem izhodnih vrednosti, ki vključi košarkarska pravila neposredno v proces dekodiranja za generiranje skladnih zaporedij žetonov. Poleg tega razvijemo metodo za vrednotenje generativnega realizma z primerjavo ključnih metrik med realnimi in generiranimi igrami. Naš pristop simulira celotne košarkarske tekme, kar vključuje podrobna gibanja igralcev in žoge s ključnimi dogodki v igri. Vrednotenje pokaže, da naš model zajame statistične lastnosti dejanskih iger in generira raznolike in verjetne scenarije, kar omogoča globlji vpogled v mehaniko igre ter izboljšuje strateško načrtovanje v športni analitiki.
|