izpis_h1_title_alt

Povezanost zgodnjih gest z receptivnim in ekspresivnim besediščem pri tipično razvijajočih se dojenčkih in malčkih
ID Praunseis, Nina (Author), ID Kogovšek, Damjana (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window, ID Penko, Barbara (Comentor)

.pdfPDF - Presentation file, Download (1,10 MB)
MD5: 67955233C449195BADE9825CA498B05B

Abstract
Geste so pomemben del vsakodnevne komunikacije v vseh obdobjih življenja. Še posebej pomembne so v zgodnjem obdobju, saj so tesno povezane z jezikovnim razvojem. Glede na izsledke obstoječe literature geste namreč napovedujejo število besed, ki jih otroci razumejo in uporabljajo kasneje v razvoju. Cilj magistrskega dela je bil na podatkih, zbranih vzdolžno, analizirati povezanost zgodnjih gest (deiktičnih in reprezentacijskih) z receptivnim ter ekspresivnim besediščem kasneje v razvoju pri tipično razvijajočih se slovenskih dojenčkih in malčkih ter hkrati ugotoviti, ali obstajajo med različnimi vrstami gest razlike pri vplivanju na ekspresivno ter receptivno besedišče. Ugotovili smo, da med zgodnjimi gestami in receptivnim ter ekspresivnim besediščem obstajajo statistično pomembne povezanosti, na podlagi česar lahko sklepamo, da število gest pri dvanajstih mesecih napoveduje število razumljenih besed pri petnajstih mesecih, prav tako pa lahko sklepamo, da število gest pri devetih in dvanajstih mesecih napoveduje število besed, ki jih malčki povedo pri petnajstih mesecih. Poleg tega smo ugotovili, da so različne vrste gest različno močno povezane z besediščem malčkov. Nobena izmed treh vrst gest (deiktične kontaktne, deiktične distalne in reprezentacijske konvencionalne) ni statistično pomembno povezana z obsegom receptivnega besedišča, medtem ko sta z obsegom ekspresivnega besedišča statistično pomembno povezani dve vrsti gest, najbolj reprezentacijske konvencionalne, nekoliko manj pa deiktične kontaktne geste. Statistično pomembne povezanosti nakazujejo na morebitne statistično pomembne vplive različnih vrst gest na besedišče, pri čemer torej izstopajo predvsem reprezentacijske konvencionalne, poleg njih pa tudi deiktične kontaktne geste kot vrsti gest, ki vplivata na obseg ekspresivnega besedišča.

Language:Slovenian
Keywords:zgodnja komunikacija, dojenčki, malčki, geste, receptivno in ekspresivno besedišče
Work type:Master's thesis/paper
Organization:PEF - Faculty of Education
Year:2024
PID:20.500.12556/RUL-165146 This link opens in a new window
Publication date in RUL:24.11.2024
Views:24
Downloads:0
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Correlation of Early Gestures with Receptive and Expressive Vocabulary in Typically Developing Infants and Toddlers
Abstract:
Gestures are an important part of everyday communication throughout all stages of life. They are particularly significant in early development as they are closely linked to language development. According to existing literature, gestures predict the number of words children understand and use later in their development. The aim of the master's thesis was to use longitudinal data and analyze the correlation between early gestures (deictic and representational) and receptive and expressive vocabulary later in development in typically developing Slovenian infants and toddlers, while also determining whether different types of gestures have varying impacts on expressive and receptive vocabulary. We found statistically significant correlations between early gestures and both receptive and expressive vocabulary, suggesting that the number of gestures at twelve months predicts the number of words understood at fifteen months. Similarly, the number of gestures at nine and twelve months predicts the number of words toddlers use at fifteen months. Additionally, we discovered that different types of gestures are associated with toddlers' vocabulary to varying degrees. None of the three types of gestures (deictic contact, deictic distal, and conventional representational) statistically significantly correlated with the size of the receptive vocabulary, while two types of gestures significantly correlated with expressive vocabulary, most notably the conventional representational gestures, followed to a lesser extent by the deictic contact gestures. These statistically significant correlations suggest possible influences of different types of gestures on vocabulary, with conventional representational gestures, and to some extent deictic contact gestures, standing out as those that impact the size of expressive vocabulary.

Keywords:early communication, infants, toddlers, gestures, receptive and expressive vocabulary

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back