izpis_h1_title_alt

Oblikovanje sociološkega poklica v Sloveniji skozi prizmo predmetne sestave izobraževalnih programov
ID Svetlik, Ivan (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (119,34 KB)
MD5: 226470CB5ED94C0E403D6AEC669D4FDE
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sociolosko-drustvo.si/priloznostna-stevilka/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku izpostavimo dve različni poti oblikovanja poklicev: izkustveno in konceptualno. Prva temelji na praksi izvajanja delovnih nalog, druga pa na operacionalizaciji konceptov in raziskovalnih izsledkov ter njihovem posredovanju bodočim sociologom skozi proces izobraževanja. Poklic sociolog/sociologinja je nastajal in se razvija predvsem po drugi poti. Analiza razvoja dveh dominantnih socioloških izobraževalnih programov pokaže dve smeri razvoja sociološkega poklica v Sloveniji: humanistično-pedagoško na Filozofski fakulteti in uporabno-raziskovalno na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani. Jasnost te razmejitve se sčasoma zmanjšuje. Delovne naloge sociologov ostajajo razpršene in le redko strnjene v zaokrožene delokroge, značilne za večino poklicev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:izobraževanje sociologov, poklic sociolog, sociologi, sociologija, profesionalizacija
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.03 - Drugi znanstveni članki
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:10.09.2024
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 75-85
Številčenje:Letn. 40, priložnostna izd. ǂ1
PID:20.500.12556/RUL-164959 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316
ISSN pri članku:0352-3608
DOI:10.51936/dr.40.PI1.75-85 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:206942979 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.11.2024
Število ogledov:35
Število prenosov:0
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Družboslovne razprave
Skrajšan naslov:Družbosl. razpr.
Založnik:Slovensko sociološko društvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0352-3608
COBISS.SI-ID:7530242 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Formation of the sociological profession in Slovenia from a curriculum perspective
Izvleček:
Two ways of occupational formation are exposed in the introduction: experiential and conceptual. Experiential formation focuses on the tasks performed in various working environments. Conceptual formation focuses on the operationalisation of concepts and research findings that are also conveyed to future sociologists by means of education. The sociologist has first of all been formed conceptually through education. Analysis of the two dominant educational programmes in sociology in Slovenia reveals two streams: a humanistic-pedagogical one at the Faculty of Arts and a utilitarian, research-oriented one at the Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana. The sharpness of this distinction has gradually been blurred. Although sociologists have performed a great variety of tasks, they are seldom rounded up and focused like in other professions

Ključne besede:education of sociologists, sociological profession, sociologists, professions

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj