V modernem nogometu imajo podatki in iz njih pridobljeno znanje ključno vlogo pri oblikovanju taktičnih načrtov in analizi iger. V tej magistrski nalogi raziskujemo zmožnost modeliranja podajalčevega odločanja pri izbiri tarče med nogometno tekmo z uporabo grafov in grafovskih nevronskih mrež. Opišemo metodologijo za konstruiranje podatkovne zbirke grafov iz odprtih podatkov, v kateri vozlišča predstavljajo igralce na igrišču, povezave pa interakcije med njimi. V delu med seboj primerjamo tri različne grafovske konfiguracije in analiziramo uporabnost naprednih značilk, kot so vektorji igralčevih premikov ter domenski modeli nadzora igrišča.
Naša končna podatkovna zbirka vsebuje 80,332 grafovskih ponazoritev, vzorčenih na 166 tekmah. Uporabnost podatkovne zbirke evalviramo na treh nalogah: regresiji koordinat uspešne podaje, klasifikaciji vloge prejemnika podaje in napovedovanju ciljnega območja glede na specifično delitev igrišča. Naši modeli, osnovani na arhitekturi grafovskega transformerja, dosegajo najboljše rezultate pri vseh nalogah. Rezultati kažejo, da naš pristop učinkovito modelira podajalčevo odločanje in da lahko grafovski modeli, obogateni z ustreznimi značilkami, pomembno prispevajo k napredni nogometni analitiki.
|