izpis_h1_title_alt

Svetovalčev notranji dialog kot pomoč ali ovira pri vodenju svetovalnega pogovora?
ID Rakovec, Primož (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (11,01 MB)
MD5: 278B843699688F4128706DE8D7FF309D
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.revija-socialnodelo.si/mma/Rakovec.pdf/2023040311130387/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Na izid svetovalnega procesa vplivajo tudi tako imenovani skupni dejavniki. Razvrščamo jih v dejavnike uporabnika, okolja, odnosa, metode in svetovalca. Med dejavnike svetovalca prištevamo tudi svetovalčevo notranje doživljanje. V procesih notranjega doživljanja ima pomembno vlogo tudi notranji dialog. Ta je lahko pozitiven in kot tak svetovalcu v pomoč pri vodenju svetovalnega pogovora, ali negativen, se pravi, da svetovalca v komunikaciji z uporabnikom ovira. Notranji dialog je v funkciji interpreta in ocenjevalca zunanjih in notranjih dogodkov, ki jim sledijo spremembe čustvovanja in vedenja. V raziskavi se je pokazalo, da se svetovalke in svetovalci zavedajo pomena vpliva notranjega dialoga. Zelo pomembno vlogo v času vodenja svetovalnega pogovora imajo samoinštrukcije, saj se tako svetovalki ni treba spoprijemati s premočnimi negativnimi čustvi. To ji v okviru svetovalnega odnosa omogoča izvajati funkcionalna vedenja, ki so uporabniku v pomoč pri doseganju cilja svetovanja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:svetovanje, samoinštrukcije, čustva, vedenje, učinkovitost
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 43-56
Številčenje:Letn. 62, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-164520 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.9:615.851
ISSN pri članku:0352-7956
DOI:10.51741/sd.2023.62.1.43-56 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:147615235 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.10.2024
Število ogledov:51
Število prenosov:42
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Socialno delo
Skrajšan naslov:Soc. delo
Založnik:Skupnost socialnega varstva Slovenije, Republiški komite za zdravstveno in socialno varstvo, Zveza društev socialnih delavcev Slovenije, Višja šola za socialne delavce, Sekretariat za zdravstvo in socialno varstvo Republike Slovenije, Zveza društev socialnih delavcev Republike Slovenije, Višja šola za socialne delavce, Visoka šola za socialno delo, Fakulteta za socialno delo
ISSN:0352-7956
COBISS.SI-ID:8900610 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-NC 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo, vendar uporabniki ne rabijo upravljati materialnih avtorskih pravic na izpeljanih delih z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Counsellor's internal dialogue as help or obstacle in conducting counselling conversation?
Izvleček:
The outcome of the counselling process is also influenced by so-called common factors. We classify them into the client, environment, relationship, method, and counsellor factors. The counsellor’s inner experience is also included among the counsellor’s factors. Internal dialogue plays an important role in the processes of inner experience. Dialogue can be positive and as such help the counsellor in leading the counselling conversation, or negative, which means that the counsellor is hindered in communicating with the user. Internal dialogue serves as an interpreter and evaluator of external and internal events, followed by changes in emotions and behaviour. The research showed that counsellors are aware of the importance of the impact of internal dialogue. Self-instructions play a very important role during the counselling conversation, as the counsellor does not face too many unhealthy negative emotions, which allows him/her to perform functional behaviors within the counselling relationship that helps the user to achieve the counselling goal.

Ključne besede:counselling, self-instructions, emotions, behaviour, efficiency

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj