izpis_h1_title_alt

Individualisation, differentiation, and personalisation of learning in Slovenia : some historical and conceptual aspects
ID Štefanc, Damijan (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (985,18 KB)
MD5: 263F8512536EE677DF070D668CE7DDE4
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2024_individualizacija-diferenciacija-in-personalizacija-ucenja-v-sloveniji-nekateri-historicni-in-konceptualni-vidiki/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
This article examines the development and conceptualisation of the individualisation and differentiation of instruction and personalisation of learning in Slovenian and Yugoslavian educational theory from the middle of the 20th century to the present day. It highlights the most important developments in instructional approaches dealing with student diversity, focussing on the contributions of France Strmčnik, a prominent Slovenian didactician. Strmčnik’s work on flexible differentiation is at the centre of the discussion, as he advocated for differentiation measures that balance common educational goals with individualised learning paths. The article traces how these principles have influenced Slovenian educational policy and practice, especially after Slovenia’s independence in 1991. The concept of individualisation explored in the article involves adapting instruction to students’ individual differences without fragmenting the collective educational experience. Differentiation is discussed as an organisational measure to support individualisation by dividing students into groups according to characteristics such as learning abilities, interests or motivations. The article also criticises the shift towards the personalisation of learning, a concept that has gained prominence in recent years. While personalisation promises to increase student engagement through tailored learning experiences, it also raises concerns about shifting responsibility for learning outcomes primarily to students, potentially exacerbating educational inequalities.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:individualisation and differentiation of instruction, personalisation of learning, comprehensive school, flexible differentiation, didactics
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.10.2024
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 118-133
Številčenje:Letn. 75, št. 3
PID:20.500.12556/RUL-164503 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.091
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:213139459 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:28.10.2024
Število ogledov:55
Število prenosov:10
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Individualizacija, diferenciacija in personalizacija učenja v Sloveniji: nekateri historični in konceptualni vidiki
Izvleček:
Članek obravnava razvoj in konceptualizacijo individualizacije in diferenciacije pouka ter personalizacije učenja v slovenski in jugoslovanski pedagoški teoriji od sredine 20. stoletja do danes. Izpostavlja najpomembnejše dosežke na področju didaktičnih ter sistemskih ukrepov, ki pripomorejo k individualizirani in diferencirani obravnavi različnih učencev, pri čemer se osredotoča zlasti na delo Franceta Strmčnika. V središču obravnave je Strmčnikov koncept fleksibilne učne diferenciacije. V prispevku je predstavljeno, kako so Strmčnikova prizadevanja na tem področju vplivala na slovensko vzgojno-izobraževalno politiko in prakso, zlasti po osamosvojitvi Slovenije leta 1991. Učna diferenciacija je v prispevku obravnavana kot organizacijski ukrep v podporo individualizaciji pouka, ki temelji na ločevanju učencev v homogene ali manjše heterogene skupine glede na učno relevantne značilnosti, kot so učne zmožnosti, interesi in aspiracije. Članek kritično obravnava premik k personalizaciji učenja, ki se kot razmeroma nov koncept uveljavlja v zadnjih letih. Čeprav naj bi bilo s pomočjo personalizacije učenja mogoče bolj učinkovito približati izobraževalno izkušnjo učencem in njihovim specifičnim potrebam, gre za koncept, ki bi lahko vplival na povečevanje neenakosti na področju vzgoje in izobraževanja.

Ključne besede:individualizacija in diferenciacija pouka, personalizacija učenja, enotna šola, fleksibilna diferenciacija, didaktika

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0174
Naslov:Pedagoško-andragoške raziskave - kakovost in vseživljenjskost izobraževanja
Akronim:P5-0174

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj