izpis_h1_title_alt

Nekaj premislekov o prenovi osnovne šole in z njimi povezana stališča osnovnošolskih učiteljev
ID Breznikar Skočir, Nina (Avtor), ID Štefanc, Damijan (Avtor)

URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/01-2024_nekaj-premislekov-o-prenovi-osnovne-sole-in-z-njimi-povezana-stalisca-osnovnosolskih-uciteljev/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V luči aktualnih potez šolske politike se v tem prispevku lotevamo obravnave dveh sistemskih rešitev: v prvem delu odpiramo vprašanje razširjenega programa, ki ga razumemo zlasti kot sestavni del fleksibilno-diferenciacijskih rešitev osnovne šole, v drugem delu pa obravnamo rešitve, povezane z nacionalnim preverjanjem znanja. V tretjem delu prispevka predstavljamo stališča učiteljic in učiteljev osnovnih šol do omenjenih sistemskih rešitev. Podatke o njihovih stališčih smo pridobili s kvalitativno raziskavo, ki smo jo opravili v okviru skupine za osnovno šolo pri Partnerstvu za kakovosten in pravičen vzgojno-izobraževalni sistem, zbrali smo jih z izvedbo dveh krogov fokusnih intervjujev na desetih osnovnih šolah v Sloveniji. Kar zadeva razširjeni program, so učitelji poudarili, da bi moral biti zlasti v funkciji sprostitve, prostega časa, neusmerjenih dejavnosti. Nasprotujejo »pošolanju« razširjenega programa. Opozarjajo, da vsi učitelji niso ustrezno usposobljeni za izvajanje dejavnosti, hkrati pa na manjših šolah težko zagotovijo zadostno število dejavnosti, ki bi učencem omogočalo dejansko izbiro. Do rešitve, ki se nanaša na nacionalno preverjanje znanja, je večina učiteljev izjemno kritičnih. Sprašujejo se, kakšen smisel ima nacionalno preverjanje znanja, komu je pravzaprav namenjeno in kaj želimo z njim doseči. Mnogi so mnenja, da bi moralo imeti nacionalno preverjanje znanja večjo sistemsko težo oz. da bi morali zagotoviti, da bi bili učenci za sodelovanje na nacionalnem preverjanju bolj motivirani.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:izobraževalna politika, razširjeni programi, nacionalno preverjanje znanja, osnovne šole
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.03.2024
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 23-48
Številčenje:Letn. 75 = 141, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-164502 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.014:373.3
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:193771267 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:28.10.2024
Število ogledov:57
Število prenosov:3
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Some reflections on the reform of compulsory education and related opinions of primary school teachers
Izvleček:
In the light of current school policy developments, this paper discusses two systemic solutions: in the first part, we raise the issue of the extended programme, which is seen as an integral part of the flexible-differentiation solutions in primary school, and in the second part, we discuss the solutions related to the National Knowledge Assesment (NKA). In the third part, we present the views of primary school teachers on these systemic solutions. The data on their views were obtained through qualitative research conducted within the Primary School Group of the Partnership for a Quality and Fair Education System, and collected through two rounds of focus group interviews in ten primary schools in Slovenia. As far as the extended programme is concerned, teachers stressed that it should be mainly in the function of relaxation, free time, non-directed activities. They oppose the „schoolisation“ of the extended programme. They point out that not all teachers are adequately formally educated to deliver the activities, and that in smaller schools it is difficult to provide a sufficient number of activities to provide pupils the opportunity to choose between them. Most teachers are highly critical of the solution concerning the national examination. They raise questions about the point of the national assessment, who it is actually for and what it is trying to achieve. Many feel that the NKA should have more systemic weight, or that we should ensure that pupils are encouraged to take part in it.


Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0174-2022
Naslov:Pedagoško-andragoške raziskave - Učenje in izobraževanje za kakovostno življenje v skupnosti

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj