izpis_h1_title_alt

Uspešnost upravnih enot v Republiki Sloveniji : magistrsko delo
ID Kojić, Edin (Avtor), ID Bačlija Brajnik, Irena (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,43 MB)
MD5: FD645C3CADD503113F4B3D5CD4C4863D

Izvleček
Vsaka organizacija v javnem sektorju v Sloveniji ima svoje cilje delovanja, ki so družbeno naravnani. Ko organizacija dosega svoje cilje, lahko trdimo, da je uspešna. Uspešnost organizacij, predvsem v zasebnem sektorju, se v sodobnem svetu menedžmenta pogosto meri skozi ekonomski prispevek, kar pa ne velja za organizacije javnega sektorja. Magistrsko delo obravnava uspešnost upravnih enot v Sloveniji, s poudarkom na ciljih delovanja in merjenju uspešnosti. V teoretičnem delu spoznavamo upravni sistem Republike Slovenije, podrobneje sestavo javnega sektorja in teritorialno obliko državne uprave – upravne enote. Nadalje raziskujemo pojme, kot sta upravna zadeva in upravni postopek, ter se dotaknemo vprašanja uspešnosti v javni upravi in modelov spremljanja delovanj organizacij, ki so ključni za ugotavljanje in zagotavljanje uspešnosti organizacij. V analitičnem delu skušamo identificirati cilje upravnih enot v Republiki Sloveniji in načine merjenja uspešnosti, kjer spoznamo pomembnost natančno določenih ciljev. Na podlagi vsebinskih poročil in različnih statističnih podatkov se lotimo še področja pritožb zoper odločitev upravnih enot. Ker je izdajanje odločitev na prvi stopnji osrednja naloga upravnih enot, predlagamo model, s katerim se uspešnost meri (tudi) na podlagi kakovosti teh prvostopenjskih odločitev. To kakovost bi lahko merili s tem, kakšen delež odločitev zdrži v primeru pritožbe. Na ta način bi dopolnilno lahko ocenjevali kako uspešne so upravne enote. Z analizo podatkov ugotavljamo razliko v deležu uspešnih pritožb oziroma deležu pravilnih odločitev med manjšimi in večjimi upravnimi enotami v korist večjih upravnih enot, katerih odločitve so pravilnejše.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:državna uprava, upravne enote, uspešnost organizacij, upravna zadeva
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:E. Kojić
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (78 str.))
PID:20.500.12556/RUL-164430 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:35(497.4)(043.2)
COBISS.SI-ID:216100099 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.10.2024
Število ogledov:75
Število prenosov:17
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Effectiveness of administrative units in Republic of Slovenia
Izvleček:
Every public sector organization in Slovenia has its own operational goals, which are socially oriented. When an organization achieves its goals, it can be said that it is successful. The success of organizations is often measured through their economic aspect, which is certainly not the case for organisations in public sector. This master's thesis deals with the effectiveness of administrative units in Slovenia, with an emphasis on the operational goals and measurement of effectiveness. In the empirical part, we learn about the administrative system of the Republic of Slovenia, the composition of the public sector and most importantly the territorial organization of the state administration – administrative units. Furthermore, we explore concepts such as administrative matters and administrative procedures, and address the issue of effectiveness in public administration and models for monitoring the activities of organizations, which are key to determining and ensuring organizations success. In the analytical part, we aim to identify the goals of administrative units in the Republic of Slovenia and ways of measuring effectiveness, where we learn the importance of precisely defined goals. On the basis of substantive reports and various statistical data, we also tackle the area of appeals against the decisions of administrative units. Since issuing decisions at the first level is the central task of administrative units, we propose a model with which performance is measured (also) based on the quality of these first-level decisions. Quality could be measured by the proportion of decisions that stand up to appeal. In this way, we could additionally assess how successful the administrative units are. By analyzing the data, we determine the difference in the proportion of successful appeals or the proportion of correct decisions between smaller and larger administrative units in favor of larger administrative units, whose decisions are more correct.

Ključne besede:state administration, administrative units, effectiveness of organizations, administrative case

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj