izpis_h1_title_alt

Prilagodljiva delovna okolja in njihova vloga v izobraževanju odraslih
ID Radovan, Marko (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (251,96 KB)
MD5: 7919E93CC0F1D90FF1CB55B7A2EB4137
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://journals.uni-lj.si/AndragoskaSpoznanja/article/view/18901 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Na podlagi podatkov iz ankete o aktivnem in neaktivnem prebivalstvu za leto 2021 smo analizirali, kako vrsta zaposlitve, velikost podjetja in delovni pogoji vplivajo na udeležbo v izobraževanju odraslih, in ugotovili, da se posamezniki, ki so zaposleni za polni delovni čas, in tisti, ki so zaposleni za določen delovni čas, pogosteje vključujejo v izobraževanje kot tisti s pogodbami za nedoločen čas ali zaposlitvami za krajši delovni čas. Tudi prilagodljiv delovni čas in možnost dela na daljavo pomembno povečujeta udeležbo v izobraževanju, medtem ko rezultati kažejo, da ima lahko izmensko delo negativen vpliv. Vendar je treba opozoriti, da imajo prožne oblike dela lahko tudi negativne posledice, kot so povečan občutek osamljenosti, pojav neravnovesja med delom in zasebnim življenjem ter izzivi pri ohranjanju stalne angažiranosti pri delu. S tega vidika priporočamo izvajanje ciljnih politik in ukrepov za spodbujanje udeležbe v izobraževanju v različnih delovnih okoljih in gospodarskih sektorjih. Pomembno je, da pri uvajanju prožnih delovnih ureditev upoštevamo tudi morebitne negativne posledice, da ne bi slučajno škodovali zdravju in dobremu počutju zaposlenih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:značilnosti delovnega mesta, delo na daljavo, udeležba odraslih v izobraževanju, izobraževanje odraslih, izobraževanje zaposlenih, fleksibilni načini dela
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2024
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 121-136
Številčenje:Letn. 30, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-164374 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:374.74
ISSN pri članku:1318-5160
DOI:10.4312/as/18901 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:212647683 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.10.2024
Število ogledov:57
Število prenosov:4
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Andragoška spoznanja
Skrajšan naslov:AS. Andrag. spozn.
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete, Gospodarski vestnik, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, Znanstvena založba Filozofske fakultete, Založba Univerze v Ljubljani
ISSN:1318-5160
COBISS.SI-ID:45586176 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-NC 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo, vendar uporabniki ne rabijo upravljati materialnih avtorskih pravic na izpeljanih delih z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Using data from the 2021 Active and Inactive Population Survey, we examined how the type of employment, company size and working conditions influence participation in adult education. We found that people who are employed full-time or on fixed-term contracts are more likely to participate in adult education than those on permanent or part-time contracts. Flexible working hours and the possibility of remote work signif icantly increase participation, while shift work has a negative impact. We conclude that employment characteristics and flexibility signif icantly influence participation in adult education. However, it is important to point out that flexible working arrangements can also have negative consequences, such as increased feelings of loneliness, a possible work-life imbalance and diff iculties in maintaining constant engagement at work. With this in mind, we recommend the implementation of targeted policies and measures to promote participation in adult education in various work environments and economic sectors. It is important to consider the potential disadvantages when introducing flexible working arrangements so as not to compromise the health and well-being of employees.

Ključne besede:adult education, teleworking, work, workplace characteristics, participation in adult education, flexible working

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0174-2022
Naslov:Pedagoško-andragoške raziskave - Učenje in izobraževanje za kakovostno življenje v skupnosti

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj