izpis_h1_title_alt

Izražanje prostorskih predlogov v slovenščini pri otrocih med 2. in 5. letom starosti : magistrsko delo
ID Belej, Tanja (Avtor), ID Pavlič, Matic (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Penko, Barbara (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,16 MB)
MD5: 623A6FA4D351010EF16A18062C3695F1

Izvleček
V teoretičnem delu magistrske naloge opredelimo predlog kot besedno vrsto in rabo prostorskih predlogov v jezikovnem izražanju otrok. V prvem delu so podrobneje opisane značilnosti te besedne vrste tako v kontekstu medjezikovnih tipologij kot tudi v jezikovno specifičnem kontekstu, tj. v slovenščini. Predstavljeni so prostorski predlogi v slovenskem jeziku, njihova vezava s skloni in sestava predložnih zvez. V drugem delu teoretičnega uvoda so predstavljeni prostorski koncepti in kognitivni procesi, potrebni za razumevanje in izražanje prostorskih informacij v jeziku, ter izsledki dosedanjih slovenskih in tujih raziskav glede zaporedja in specifičnih faz usvajanja predlogov v otroškem jezikovnem izražanju. V empiričnem delu magistrske naloge smo z eksperimentalno metodo preverjali izražanje prostorskih predlogov pri 50 otrocih, starih med 2;00 in 4;11 let. V raziskavi smo zajeli sedem slovenskih prostorskih predlogov (v, na, pod, pred, za, pri, med), izražanje vsakega predloga pa je preverjeno s tremi testnimi nalogami. Otroci so odgovarjali na vprašanje tipa »Kje je X?« glede na različne prostorske situacije, ki so jim bile predstavljene s spreminjanjem postavitve igrač na mizi. Na podlagi statistično analiziranih rezultatov smo preverili zaporedje usvajanja prostorskih predlogov v slovenskem jeziku in ga primerjali z dosedanjimi medjezikovnimi raziskavami, raziskali smo pojavnost različnih vrst napak in posebnosti pri rabi predlogov v povezavi s starostjo. Raziskava je pripomogla k razumevanju jezikovnega razvoja prostorskih predlogov, ki v slovenskem prostoru še niso bili obširneje raziskani. Poznavanje posebnosti in napak, ki se pojavljajo v usvajanju prostorskih predlogov, pa bo lahko logopedom v praksi v pomoč pri diagnostiki in načrtovanju terapije jezikovnih motenj.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:jezikovni razvoj, slovenščina, izražanje prostora, prostorski predlogi, usvajanje predlogov, predšolski otroci
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:T. Belej
Leto izida:2024
Št. strani:VII, 56 str.
PID:20.500.12556/RUL-164352 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6-053.4(043.2)
COBISS.SI-ID:212856067 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.10.2024
Število ogledov:79
Število prenosov:12
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Production of spatial prepositions in Slovene by children aged 2 to 5
Izvleček:
In the theoretical part of the master's thesis we define prepositions as a word class and examine the use of spatial prepositions in children's language expression. The first part of the theoretical introduction provides a detailed description of the characteristics of this word class, both in the context of cross-linguistic typologies and in the language-specific context, i.e., in Slovene. Next we present spatial prepositions in the Slovene language, along with their case governance and the structure of prepositional phrases. The second part of the theoretical introduction examines spatial concepts and cognitive processes that are necessary for the comprehension and expression of spatial information in language, as well as findings from previous studies, both Slovene and international ones, regarding the sequence of acquisition of spatial prepositions and specific phases of preposition acquisition in children's language development. In the empirical part of the thesis we used an experimental method to examine the expression of spatial prepositions in 50 children aged between 2;00 and 4;11 years. The study included seven Slovene spatial prepositions: v (in), na (on), pod (under), pred (in front of), za (behind), pri (next to), med (between). The use of each preposition was tested with three tasks. The children answered the question »Where is X?« based on different spatial situations that were presented to them by changing the placement of toys on a table. Based on the statistically analyzed results, we examined the sequence of spatial preposition acquisition in the Slovene language and compared it with previous cross-linguistic studies. We also investigated the phases of preposition acquisition and the occurrence of various types of errors in relation to age. The study contributed to the understanding of the development of spatial prepositions in Slovene, a topic that has not been extensively researched. The knowledge of the phases and types of errors that occur during the acquisition of spatial prepositions can assist speech therapists in practice with the diagnosis and planning of therapy for language disorders.

Ključne besede:language development, Slovene, expression of space, spatial prepositions, preposition acquisition

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj