izpis_h1_title_alt

Who is to blame for the sinking ship? : Aquinas on divine goodness, evil and freedom
ID Roszak, Piotr (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (387,29 KB)
MD5: 35CA3B1524B9244497B732802DFCCC99
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.teof.uni-lj.si/zaloznistvo/bogoslovni-vestnik/bogoslovni-vestnik-82-2022-2 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
This paper presents the basic features of Aquinas’ theodicy, first indicating some difficulties regarding the problem of evil—or even attempts to implicate God in evil —that have emerged in the wake of scientific achievements, especially in the field of evolutionary biology. What is needed in response to these challenges is an appropriate view of God’s causality, which is analogous in character and does not constitute one of many causalities in the world. A correct understanding of the relationship between the First Cause and secondary causes sheds new light on the debate about the Creator’s responsibility for evil in the world. For Aquinas, God’s action is focused on the good of the whole, which is why the notion of integrity or rectitude, which was already present in Paradise, explains the accidental—not intentional—presence of evil in the world. Against that background, the paper explains God’s manner of responding to evil as interpreted by Thomas Aquinas, which consists in conquering evil with the greater good, its paradigm being the Incarnation. For a Christian, this is a model example of how a man can conquer evil by strengthening good and persisting in it through cooperation with grace.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:theodicy, original justice, biblical thomism, secondary causes
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2022
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 277-290
Številčenje:Letn. 82, [št.] 2
PID:20.500.12556/RUL-164097 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:27-184:111.84
ISSN pri članku:0006-5722
DOI:10.34291/BV2022/02/Roszak Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:125899779 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.10.2024
Število ogledov:66
Število prenosov:5
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Bogoslovni vestnik : glasilo Teološke fakultete v Ljubljani
Skrajšan naslov:Bogosl. vestn.
Založnik:Teološka fakulteta
ISSN:0006-5722
COBISS.SI-ID:8745472 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Koga kriviti za potapljajočo se ladjo? : Tomaž Akvinski o božji dobroti, zlu in svobodi
Izvleček:
Prispevek prikazuje glavne značilnosti teodiceje Tomaža Akvinskega. Pri tem najprej izpostavlja nekatere težave pri vprašanju o zlu – ali celo poskuse povezovanja Boga z zlom –, ki so se pojavile v luči znanstvenih dosežkov – predvsem na področju evolucijske biologije. Kar je pri odgovarjanju na takšne izzive potrebno, je ustrezen pogled na božjo vzročnost, ki je analogičnega značaja in ne tvori le ene od številnih vzročnosti v svetu. Ustrezno razumevanje odnosa med Prvim in drugotnimi vzroki razpravo o Stvarnikovi odgovornosti za zlo na svetu osvetljuje na novo. Za Tomaža je božje delovanje osredotočeno na dobro kot celoto. Prav zato pojem integritete ali rectitudo, prisotne že v raju, dobro pojasnjuje prigodno (naključno) – in ne namerno – prisotnost zla v svetu. Na tej podlagi prispevek pojasnjuje božji način odzivanja na zlo, kot ga interpretira Tomaž, kar pomeni zmago nad zlom z večjim dobrim; paradigma tega načina je (Kristusovo) učlovečenje. Za kristjana je to zgled, kako lahko človek premaga zlo z okrepitvijo dobrega in vztrajanjem v njem ob sodelovanju z milostjo.

Ključne besede:teodiceja, izvirna pravičnost, biblijski tomizem, drugotni vzroki

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj