V številnih literarnih študijah je pojem erotike nejasno opredeljen, pogosto brez razlikovanja med pornografijo, ljubeznijo in seksualnostjo. Posebnost erotike v primerjavi z drugimi pojmi je njena samoreferencialnost. Ta predpostavlja lastno kodiranje, ki ustvari določeno razpoloženje; to obstaja samo po sebi in ne zahteva dodatnega pojasnjevanja. V umetnosti, zlasti v poeziji, stopa v ospredje estetski vidik erotike, ki se kaže v posebnem učinku poezije. Naloga se osredotoča na nemško ljubezensko poezijo Annette von Droste-Hülshoff, avtorice iz 19. stoletja, ki v kontekstu erotike še ni bila celovito in dosledno raziskana. Namen dela je natančno opredeliti pojem erotike, ga umestiti v kontekst literarne zgodovine in pod drobnogled vzeti pogosto zastarele ali celo neustrezne predstave o erotiki. Jedro naloge predstavljata analiza specifičnega erotičnega učinka v poeziji Annette von Droste-Hülshoff in argumentacija, zakaj se avtorica izmika vzorcem svojega časa. Razumemo jo lahko kot edinstveno avtorico, katere delo je treba obravnavati neodvisno od njenega življenja, spola in takratnih moralnih konceptov.
|