izpis_h1_title_alt

Jovan Vladimir of Dioclea and medieval ruler martyrs : to persevere in love "until the end"
ID Malmenvall, Simon (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (142,99 KB)
MD5: 190A183375BBE78A1F2D159CB7EF5440
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.teof.uni-lj.si/zaloznistvo/edinost-in-dialog/edinost-in-dialog-75-2020-1 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prince Jovan Vladimir of Dioclea (Duklja, present-day Montenegro), who lived at the beginning of the 11th century, is regarded as the earliest known Slavic saint from the Western Balkans. His moral example and hagiographical narrative should be placed within the context of a wider phenomenon of ruler martyrs murdered out of political self-interest by Christians themselves which was common in the newly Christianized lands on the eastern and northern periphery of Europe between the 10th and 12th centuries. Such saintly personalities include, but are not limited to, Boris and Gleb of Rus' (on the eastern periphery) and Magnus Erlendsson of the Orkney Islands (on the northern periphery). The case of Jovan Vladimir's perseverance in love »until the end« concerns his innocent death ordered by his cousin Ivan Vladislav, tsar of Bulgaria. The life and martyrdom of Jovan Vladimir, depicted in the thirty-sixth chapter within the Chronicle of the Priest of Dioclea, is based on the New Testament motif of the Good Shepherd serving as an example of a virtuous ruler who, through following Christ, lays down his life for his people.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:Dioclea, ruler martyrs, perseverance, Good Shepherd, medieval literature
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2020
Leto izida:2020
Št. strani:Str. 251-267
Številčenje:Letn. 75, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-163461 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:27-36:929sv. Jovan Vladimir
ISSN pri članku:2335-4127
DOI:10.34291/Edinost/75/Malmenvall Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:34757123 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.10.2024
Število ogledov:79
Število prenosov:5
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Edinost in dialog : revija za ekumensko teologijo in medreligijski dialog
Založnik:Inštitut za ekumensko teologijo in medreligijski dialog pri Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, Inštitut za ekumensko teologijo in medreligijski dialog pri Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, Inštitut Stanka Janežiča za dogmatično, osnovno in ekumensko teologijo ter religiologijo in dialog, Teološka fakulteta Univerze v Ljubljani
ISSN:2335-4127
COBISS.SI-ID:268194560 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Jovan Vladimir iz Duklje in srednjeveški vladarski mučenci : biti stanoviten v ljubezni "do konca"
Izvleček:
Knez Jovan Vladimir iz Duklje (današnje Črne gore), ki je živel na začetku 11. stoletja, velja za najzgodnejšega znanega slovanskega svetnika na ozemlju zahodnega Balkana. Njegov moralni zgled in njemu posvečeno hagiografsko pripoved je ustrezno umestiti v kontekst širšega pojava vladarskih mučencev, ki so jih zaradi političnih interesov umorili kristjani sami in ki je bil razširjen v novo pokristjanjenih deželah na severnem in vzhodnem obrobju Evrope v obdobju med 10. in 12. stoletjem. Tovrstne svetniške osebnosti se med drugim odražajo v primeru Borisa in Gleba iz Kijevske Rusije (na vzhodnem obrobju) ter Magnusa Erlendssona z Orkneyjskih otokov (na severnem obrobju). Primer stanovitnosti Jovana Vladimirja v ljubezni »do konca« zadeva njegovo nedolžno smrt, ki jo je naročil njegov bratranec in bolgarski car Ivan Vladislav. Življenje in mučeništvo Jovana Vladimirja, kakor ga prikazuje šestintrideseto poglavje Kronike duhovnika iz Duklje, temelji na novozaveznem motivu Dobrega pastirja, s čimer kaže na zgled krepostnega vladarja, ki skozi posnemanje Kristusa daruje življenje za svoje ljudstvo.

Ključne besede:Duklja, vladarski mučenci, stanovitnost, Dobri pastir, srednjeveška literatura

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Program financ.:ARRS
Številka projekta:Z6-1883
Naslov:Vladarski svetniki (mučenci) na obrobju srednjeveške Evrope: Kijevska Rusija, Norveška, Duklja

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj