izpis_h1_title_alt

Med iluzijo, kritiko in utopijo: Analiza naslavljanja sodobnih družbenih problemov
ID Kastelic, Sara (Avtor), ID Krečič Žižek, Jela (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Hribar Sorčan, Valentina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (737,43 KB)
MD5: 2804F66F60C153C8B24A451B55A2B99C

Izvleček
V diplomski nalogi raziskujem dinamiko sodobnih družbenih sprememb in vlogo, ki jo pri tem igrajo kritika, iluzija in utopija. Ukvarjam se z alternativnimi pristopi obravnavanja aktualnih družbenih problematik, ki poskušajo preseči formo tradicionalnih oblik odpora, predvsem s ciljem restrukturiranja razmišljanja ter vključitvijo elementa inovativnosti in sanj. Z izpostavljanjem poant filozofinje Alenke Zupančič (2019) raziskujem ključno sredstvo ozaveščanja o kompleksnosti sodobnih antagonizmov družbe, kritiko, skozi njeni osnovni orodji, objektivno resnico in racionalnost, s tem pa njeno vlogo (oziroma natančneje njene omejitve) v sodobnem svetu, kjer prevladujejo spektakel in čustvene reprezentacije. Nadaljujem z izpostavitvijo Debordove teorije spektakla (1999), ki se navezuje na koncept iluzije in prav tako deluje kot orodje za ohranjanje obstoječih družbenih struktur, kar povežem s sodobno normalizacijo družbenih problemov ter s splošnim apokaliptičnim vzdušjem, skozi katerega razložim sodobno neuspešno zamišljanje alternative. Kot potencialno sredstvo transformacije z združitvijo utopične dimenzije s temeljnimi značilnostmi spektakla, kar je obravnavano predvsem skozi teorijo avtorja Stephena Duncomba (2007), predpostavim etični spektakel kot mehanizem, ki lahko oriše prehod od pasivnega sprejemanja k aktivni transformaciji, s tem pa konstituira zavest o možnosti premikanja mej mogočega.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Kritika, resnica, iluzija, vednost, spektakel, utopija.
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-162955 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.09.2024
Število ogledov:123
Število prenosov:35
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Connecting illusion, critique, and utopia: Analysis of how contemporary social problems are being addressed
Izvleček:
In my thesis I explore the dynamics of contemporary social change and the role played by critique, illusion and utopia. I consider alternative approaches to addressing contemporary societal issues that attempt to transcend the form of traditional forms of resistance, primarily with the aim of restructuring ways of thinking and incorporating elements of innovation and dreaming. By highlighting the views of philosopher Alenka Zupančič (2019), I explore a pivotal instrument for raising awareness of the complexity of contemporary antagonisms of society, critique, through its two primary tools, objective truth and rationality, and thus its role (or more precisely, its limitations) in a contemporary world dominated by spectacle and emotional representations. I further highlight Guy Debord's theory of spectacle (1999), which relates to the concept of illusion and also functions as a tool for maintaining existing social structures, which I link to the contemporary normalisation of social problems and to the general apocalyptic climate through which I explain the contemporary inability to imagine an alternative. As a potential means of transformation by combining the utopian dimension with the fundamental characteristics of spectacle, which is mainly discussed through the theory of Stephen Duncombe (2007), I posit the ethical spectacle as a mechanism that can mark the transition from passive acceptance to active transformation, thereby constituting an awareness of the possibility of pushing the boundaries of what is possible.

Ključne besede:Critique, truth, illusion, knowledge, spectacle, utopia.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj