izpis_h1_title_alt

Vrline in timske vloge specialnih in rehabilitacijskih pedagogov : magistrsko delo
ID Horvat, Sara (Avtor), ID Gradišek, Polona (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Polak, Alenka (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,53 MB)
MD5: 8CFF6FB7F9E01EAD554E317847D02FED

Izvleček
Specialni in rehabilitacijski pedagogi se že med študijem sistematično izobražujejo za timsko delo, po zaposlitvi v pedagoški praksi pa ga tudi aktivno izvajajo. Pogosto sodelujejo v pedagoških timih, kjer prevzemajo različne formalne in neformalne vloge. Kadar posamezniki pri timskem delu prevzemajo vloge, ki jim ustrezajo, to pozitivno vpliva na učinkovitost njihovega timskega dela. Ena izmed novejših delitev vlog v timu temelji na VIA klasifikaciji vrlin. Vrline so pozitivne lastnosti, ki imajo visoko moralno vrednost. Posamezniku omogočajo najboljšo realizacijo njihovih osebnostnih potencialov. Omenjena delitev vlog se osredinja na pozitivne vidike vedenja in pozitivna občutja ob delu v timu, pri čemer posamezniku pri prevzemanju določene vloge pomagajo njegove osebne vrline. V empirični raziskavi, izvedeni v sklopu magistrskega dela, smo preučevali, katere vrline so pri specialnih in rehabilitacijskih pedagogih bolj ali manj izrazite ter katere vloge ti pedagogi prevzemajo v svojih timih. Preučili smo, kakšen je odnos med vrlinami specialnih in rehabilitacijskih pedagogov, njihovimi timskimi vlogami in samozaznano učinkovitostjo timskega dela. Zanimalo nas je tudi, ali se pri preučevanih vidikih pojavljajo razlike glede na delovno mesto učitelja ali svetovalnega delavca. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo. Vzorec raziskave sestavlja 50 specialnih in rehabilitacijskih pedagogov, ki so zaposleni na različnih delovnih mestih v izobraževalnem programu devetletne osnovne šole s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo ter v prilagojenem izobraževalnem programu vzgoje in izobraževanja z enakovrednim ali nižjim izobrazbenim standardom v Sloveniji. Raziskava je potekala pod okriljem internih raziskovalnih projektov Psihološke razsežnosti timskega dela in njihov prispevek k učinkovitosti timov v vzgoji in izobraževanju in Vrline in dobrobit strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju. V slovenskem prostoru že obstajajo raziskave o vrlinah pedagoških delavcev, študentov pedagoških študijskih programov ter tudi študentov specialne in rehabilitacijske pedagogike, vendar nobena raziskava še ni proučevala vrlin na vzorcu specialnih in rehabilitacijskih pedagogov, ki delajo v praksi. V naši raziskavi smo ugotovili, da sta pri specialnih in rehabilitacijskih pedagogih najmočneje izraženi vrlini poštenost in pristnost. Raziskava v okviru magistrskega dela je omogočila vpogled v izraženost posameznih vrlin pri specialnih in rehabilitacijskih pedagogih, zaposlenih na različnih delovnih mestih. V izraženosti vrlin se glede na delovno mesto učitelja oz. svetovalnega delavca specialni in rehabilitacijski pedagogi statistično pomembno ne razlikujejo. Poleg tega je raziskava omogočila tudi vpogled v odnos med vrlinami in timskimi vlogami. Ugotovili smo, da so nekatere vrline močno statistično povezane z določenimi timskimi vlogami. Prav tako smo ugotovili pozitivne korelacije med samozaznano učinkovitostjo timskega dela in nekaterimi timskimi vlogami ter vrlinami. Vrline poštenost, kritično mišljenje, preudarnost in sodelovanje so v statistično pomembni pozitivni povezanosti s samozaznano učinkovitostjo timskega dela. Raziskava predstavlja pomemben prispevek k ozaveščanju o pomembnosti prepoznavanja vrlin specialnih in rehabilitacijskih pedagogov ter vlog, ki jih ti prevzemajo pri svojem timskem delu. Ugotovitve raziskave bodo prispevale tudi k razumevanju odnosa med vrlinami, timskimi vlogami ter učinkovitostjo timskega dela.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Delovne skupine, Vzgoja in izobraževanje oseb s posebnimi potrebami, Pedagogi, timsko delo, klasifikacija vrlin, VIA vloge v timu, učinkovitost timskega dela, specialni in rehabilitacijski pedagogi
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:S. Horvat
Leto izida:2024
Št. strani:13, 73 str.
PID:20.500.12556/RUL-162934 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:376.1(043.2)
COBISS.SI-ID:209481987 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.09.2024
Število ogledov:138
Število prenosov:31
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Character strengths and team roles of special education teachers
Izvleček:
Special education teachers receive systematic training in teamwork during their studies and actively apply it in their teaching practice after employment. They are often part of teams where they assume various formal and informal roles. When individuals take on roles that align with their strengths, it positively impacts the effectiveness of teamwork. One of the more recent models of team roles is based on the VIA classification of character strengths and virtues. Character strengths are positive qualities with high moral value, enabling individuals to reach their full potential. The new VIA team roles model emphasizes the positive aspects of behaviour and emotions in teamwork, with character strengths helping individuals assume specific roles. In this empirical research, we explored which character strengths are more or less expressed by special education teachers and which team roles they adopt in their teams. We also examined the relationship between their character strengths, team roles, and the effectiveness of their teamwork. Additionally, we investigated whether differences in these aspects exist depending on the teachers' job roles, whether as teachers or school counsellors. This study used a descriptive and causal non-experimental research method. The sample consisted of 50 special education teachers working in Slovenia’s nine-year primary education programs with adapted delivery and additional professional support, as well as in adapted educational programs with equivalent or lower educational standards. Research was conducted in the framework of the projects Psychological aspects of teamwork and their contribution to teamwork efficacy and Character strengths and well-being of education professionals. Although research on the character strengths of teachers, pedagogical students, and special education students exists in Slovenia, no studies have specifically examined the character strengths of practicing special education teachers. In our study, we found that the most strongly expressed character strengths among special and rehabilitation teachers were fairness and honesty. There were no significant differences in character strengths between teachers and school counsellors. Certain character strengths were closely linked to specific team roles. Moreover, we found positive correlations between self-perceived teamwork efficiency and several team roles and character strengths. Notably, fairness, judgment, prudence, and teamwork were positively associated with perceived teamwork effectiveness. This study makes a valuable contribution by highlighting the importance of identifying the character strengths of special education teachers and the roles they assume in teamwork. The findings also enhance understanding of the relationship between character strengths, team roles, and teamwork effectiveness in special education teachers.

Ključne besede:teamwork, classification of character strengths, VIA team roles, teamwork effectiveness, special education teachers

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj