izpis_h1_title_alt

Izkušnje učiteljev in izvajalcev dodatne strokovne pomoči s timskim delom pri obravnavi učencev s posebnimi potrebami v osnovni šoli : magistrsko delo
ID Puzin, Ajda (Avtor), ID Polak, Alenka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,79 MB)
MD5: 174D94478DC79569F577CA2C27B84A5F

Izvleček
Timsko delo je ključni pristop dela za uspešno premagovanje problemov učencev s posebnimi potrebami, vse od identifikacije posebnih potreb učenca, dela z njim in evalvacije njegovega napredka. V magistrskem delu smo empirično raziskali izkušnje učiteljev in izvajalcev dodatne strokovne pomoči, ki jih imajo z medsebojnim timskim delom, bolj podrobno pa smo preučili značilnosti učinkovitih timov in njihovo izvajanje posameznih etap timskega dela. Timsko delo se izvaja kot timsko načrtovanje, timsko poučevanje oz. izvajanje in timska evalvacija. Različne oblike in stopnje pomoči glede na različne posebne potrebe otrok lahko učitelji in izvajalci dodatne strokovne pomoči zagotovijo le z medsebojnim sodelovanjem pri vseh treh etapah timskega dela. Timsko delo ima številne pozitivne učinke na vse, ki ga izvajajo, kot tudi na učence, ki so vključeni v timsko obravnavo. Različne raziskave na tem področju kažejo, da se timsko delo, ki vključuje vse tri etape v praksi izvaja manj pogosto, kot bi si iz strokovnega vidika želeli. Empirične raziskave kažejo, da je timsko delo v praksi ključnega pomena za dobro vključenost učenca s posebnimi potrebami v razred in za njegov optimalen razvoj. Za zbiranje podatkov v okviru empiričnega dela raziskave smo uporabili kvalitativno metodo, in sicer polstrukturirani intervju, podatke pa smo zbirali tudi s pomočjo Lestvice za samoocenjevanje učinkovitosti lastnega timskega dela. Intervjuje smo izvedli s petimi izvajalkami dodatne strokovne pomoči in petimi učiteljicami, ki so že imele izkušnjo s timskim delom z izvajalci dodatne strokovne pomoči. Ugotovili smo, da intervjuvanke pogosto izvajajo etape timskega dela priložnostno, uradno oz. napovedano pa jih izvajajo redko- najredkeje timsko poučujejo, saj večina intervjuvanih izvajalk DSP večino obravnav dodatne strokovne pomoči namreč izvaja tako, da posameznega učenca, ki potrebuje dodatno strokovno pomoč, odpelje iz razreda in dela z njim individualno. Z raziskavo smo ugotovili, da ima večina intervjuvank izkušnje dela v učinkovitih timih, da pri izvajanju etap timskega dela potrjujejo številne prednosti, da se v svojih timih počutijo dobro ter v njih rade delujejo. Razloge za redko izvajanje etap timskega dela so intervjuvanke pripisale oviram organizacijske narave, kot je npr. pomanjkanje časa, nezadosten kader, težave s prilagajanjem urnika idr.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:dodatna strokovna pomoč, timsko delo, timsko načrtovanje, timsko poučevanje, timska evalvacija, težave pri timskem delu, učinkovit tim, učitelji
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:A. Puzin
Leto izida:2024
Št. strani:VI, III, 129 str.
PID:20.500.12556/RUL-162929 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37(043.2)
COBISS.SI-ID:209655299 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.09.2024
Število ogledov:101
Število prenosov:243
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Experiences of teachers and providers of additional professional support in teamwork for primary school students with special needs
Izvleček:
Teamwork is a key approach to successfully addressing the issues of pupils with special needs, from identifying their special needs to working with them and assessing their progress. In this master's thesis, we empirically investigated the experiences of teachers and providers of additional professional support with teamwork and took a closer look at the characteristics of effective teams and the implementation of all three phases of teamwork. Teamwork is implemented as team planning, team teaching and team evaluation. Only when teachers and providers of additional professional support work together in all three phases of teamwork can they provide different forms and levels of support according to the different needs of children. Teamwork has a number of positive effects on all those involved, especially on pupils. Various studies in this area show that teamwork, i.e. the implementation of team planning, team teaching and team evaluation is practised less frequently than it is desired from a professional point of view. The empirical studies show that teamwork in practise is crucial for the good inclusion of students with special needs in the classroom and for their optimal development. For the empirical part of the research, we used a qualitative method, namely a semi-structured interview, to collect data, we also collected data using Team self-efficacy questionnaire. The interviews were conducted with five female providers of additional professional support and five female teachers who already had experience of teamwork with providers of additional professional support. We found that the interviewees often practised the teamwork phases in an ad hoc manner, but rarely in a formal or planned way- least frequently in the context of team teaching, as most of the surveyed additional professional support workers implemented the majority of extra additional professional support sessions by drop-out principle - outside the classroom. In the survey, we found that most of the respondents experienced teamwork within effective teams, see many benefits in working in teams, feel comfortable in teams and enjoy team dynamics. The reason for the rare implementation of teamwork planning, team teaching and team evaluation was more often attributed by the respondents to the organisational obstacles, such as the lack of time, staff and too many schedule problems.

Ključne besede:additional professional support, teamwork, team planning, team teaching, team evaluation, teamwork challenges, effective team, teachers

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj