Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Učinek sočasno izvedene gibalne in kognitivne naloge na reakcijski čas : magistrsko delo
ID
Knez, Melani
(
Avtor
),
ID
Tomažin, Katja
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Moškon, Sara
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(935,00 KB)
MD5: A8F6EC918E9CCCB189CC5CD64CD18592
Galerija slik
Izvleček
Namen magistrske naloge je bil ugotoviti učinek teka (10 min, 60 ̶ 70 % največjega privzema kisika (VO2max)) brez sočasne kognitivne naloge in z njo na enostavni (ERČ) in izbirni reakcijski čas (IRČ) na svetlobni dražljaj. Kognitivna naloga, ki so jo preizkušanci izvajali med tekom, je bila Stroopov test. V raziskavi je sodelovalo 20 zdravih in telesno aktivnih oseb, starih med 20 in 26 let. Meritve so potekale v kineziološkem laboratoriju ter fitnesu na Fakulteti za šport Univerze v Ljubljani. Preizkušanci so izvedli dva protokola: tek na tekoči preprogi (10 min, ~ 60 % srčne rezerve ̶ FSUtek) in tek na tekoči preprogi s Stroopovim testom. ERČ in IRČ sta bila izmerjena pred protokoloma in po njiju. Protokola sta bila izvedena v naključnem vrstnem redu, enako tudi meritve ERČ in IRČ. Rezultati so pokazali, da se je ERČ po teku s Stroopovim testom podaljšal, medtem ko se po teku brez dodane kognitivne naloge ni spremenil statistično značilno. IRČ se po obeh protokolih ni spremenil statistično značilno. ERČ se po teku (10 minut, ~ 60 % FSUtek) ni spremenil statistično značilno, ker ni povzročil dovolj velike spremembe v vzburjenosti osrednjega živčnega sistema. Prav tako ni vplival na izboljšanje pozornosti, ki skrajša čas zaznave vidnega dražljaja in povzroči višjo hitrost procesiranja informacij osrednjega živčnega sistema (OŽS). Podaljšanje ERČ po sočasni izvedbi teka in Stroopovega testa je najverjetneje posledica utrujenost in/ali poslabšanja pozornosti, ker se je ERČ podaljšal. Protokola nista imela vpliva na IRČ, ki je v večji meri odvisen od časa pravilne izbire odgovora, kot le od hitrost potovanja informacij v OŽS.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
gibalna naloga
,
kognitivna naloga
,
akutni učinki
,
reakcijski čas
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FŠ - Fakulteta za šport
Leto izida:
2024
PID:
20.500.12556/RUL-162742
COBISS.SI-ID:
210723587
Datum objave v RUL:
27.09.2024
Število ogledov:
267
Število prenosov:
41
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KNEZ, Melani, 2024,
Učinek sočasno izvedene gibalne in kognitivne naloge na reakcijski čas : magistrsko delo
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 12 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=162742
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
The effect of simultaneously performed physical and cognitive tasks on reaction time
Izvleček:
The main purpose of this master's thesis was to determine the effect of running (10 min, 60 to 70 % VO2max), bothwith and without a concurrent cognitive task on simple (SRT) and choice reaction time (CRT) in response to a light stimulus. The cognitive task performed by the participants during the run was the Stroop test. The study involved 20 healthy and physically active individuals, aged between 20 and 26 years. Measurements were conducted in the kinesiology laboratory and the fitness center at the University of Ljubljana, Faculty of Sport. The participants performed two protocols: treadmill running and treadmill running with the Stroop test (10 min, 60 % of the heart rate reserve - FSUrun). SRT and CRT were measured before and after the protocols. The protocols were performed in random order, as were the SRT and CRT measurements. The results showed that SRT increased after running with the Stroop test, while it did not change significantly after running without the added cognitive task. CRT did not change significantly after either protocol. SRT did not change significantly after running (10 min, ~ 60% FSUrun) as it did not induce sufficient changes in central nervous system arousal. Attention, which would shorten the perception time of a visual stimulus and lead to a higher speed of information processing in the central nervous system (CNS), was also not increased. The increase in SRT after simultaneous running and Stroop testing is most likely due to fatigue and/or a decrease in attention, as the SRT was prolonged. The protocols had no effect on the CRT, which depends on the time needed to select the correct response and not solely on the speed of information processing in the CNS.
Ključne besede:
physical task
,
cognitive task
,
acute effects
,
reaction time
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Pomen gibalnih dejavnosti pri razvoju ravnotežja predšolskih otrok
Prepoznavanje nadarjenih otrok v vrtcu
Osnove tee balla za razvijanje gibalnih sposobnosti otrok v predšolskem obdobju
Uvajanje otrok v vrtec
Kaznovanje v vrtcu
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Zavedanje vzgojiteljev o pomenu gibalnih/športnih aktivnosti za otrokov celostni razvoj
Mnenja vzgojiteljev o medvrstniškem nasilju v vrtcu
Opažanja vzgojiteljev glede pomena okolja za razvoj otrokove samostojnosti
Mnenja vzgojiteljev o izvajanju dejavnosti za razvoj matematične pismenosti v slovenskih vrtcih s poudarkom na geometrijskih dejavnostih v zunanjem okolju vrtca
Kulturno-umetnostna vzgoja v vrtcu
Nazaj