izpis_h1_title_alt

Vloga glasoslovja v slovenskih gimnazijah – pregled učbenikov in nalog na splošni maturi med leti 2018–2023 : diplomsko delo
ID Janjič, Nika (Avtor), ID Tivadar, Hotimir (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,31 MB)
MD5: 8D6408E445D98484170035D603B186B8

Izvleček
Diplomsko delo preučuje vlogo glasoslovja v šolskem okolju, pri čemer posebno pozornost namenja njegovi zastopanosti v učbenikih in na maturi glede na različne stopnje po Bloomovi taksonomiji. Uvodni del pa predstavlja rezultate anket, ki prikazujejo trenutno stanje znanja glasoslovja med študenti slovenistike in logopedije v 1. letniku. V teoretičnem delu je obravnavan položaj glasoslovja in njegova kodifikacija, vloga učbenikov in učiteljev pri poučevanju, opredeljeni so učni cilji in predstavljene različne taksonomije s poudarkom na Bloomovi taksonomiji. Posebna pozornost je namenjena glasoslovju v Učnem načrtu za gimnazijo – slovenščina in v Predmetnem izpitnem katalogu za splošno maturo – slovenščina 2024. V praktičnem delu so analizirana vprašanja iz učbenikov in maturitetnih izpitov v obdobju 2018–2023, kjer delo preučuje, katere stopnje Bloomove taksonomije (znanje, razumevanje, uporaba, analiza, sinteza, vrednotenje) ta vprašanja preverjajo. Delo tudi razpravlja o pomembnosti zastopanosti vseh taksonomskih stopenj in potrebi po podrobnejši obravnavi glasoslovja v slovenskih gimnazijah. Analiza anket in vprašanj namreč kaže, da je glasoslovje v primerjavi z drugimi področji v gimnaziji zapostavljeno.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, slovenski knjižni jezik, glasoslovje, kodifikacija, Bloomova taksonomija, učbeniki, gimnazija, matura, študenti slovenistike, študenti logopedije
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Janjič]
Leto izida:2024
Št. strani:63 str.
PID:20.500.12556/RUL-162228 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:20.09.2024
Število ogledov:71
Število prenosov:16
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The role of phonetics in Slovenian secondary schools - review of textbooks and the General Matura exam tasks from 2018-2023
Izvleček:
The thesis examines the role of phonics within the educational setting, with a particular emphasis on its representation in textbooks and the national secondary school-leaving exam (matura) according to various levels of Bloom's taxonomy. The introductory section presents findings from surveys indicating the current proficiency in phonetics among first-year students in Slovenian studies. In the theoretical portion, the thesis explores the status of phonetics and its codification, as well as the contributions of textbooks and educators to instruction. It delineates learning objectives and introduces various taxonomies, with a specific focus on Bloom's taxonomy. Significant attention is given to phonetics in the Secondary school Curriculum for Slovenian and the Subject Examination Catalogue for the General Matura - Slovenian 2024. The practical component involves an analysis of questions from textbooks and matura examinations from 2018 to 2023, assessing which levels of Bloom's taxonomy (knowledge, understanding, application, analysis, synthesis, evaluation) these questions target. Furthermore, the thesis discusses the importance of incorporating all taxonomy levels and the necessity for a more thorough examination of phonetics in Slovenian secondary education. The analysis of surveys and questions indicates that the study of phonetics is relatively underrepresented in comparison to other subjects at the secondary school level.

Ključne besede:Slovene laungage, Slovene literary language, phonetics, codification, Bloom's taxonomy, High school, textbooks, matura examination, students of Slovene studies, speech therapy students

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj