Podrobno

Viscous mechano-electric response of ferroelectric nematic liquid
ID Medle Rupnik, Peter (Avtor), ID Cmok, Luka (Avtor), ID Sebastián Ugarteche, Nerea (Avtor), ID Mertelj, Alenka (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,24 MB)
MD5: 73F7434136B676ADD56F176C84268063
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/adfm.202402554 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Direct viscous mechano-electric response is demonstrated for a room-temperature ferroelectric nematic liquid, which combines large spontaneous electric polarization with 3D fluidity. The mechano-electric transduction is observed in the frequency range 1−200 Hz via a simple demonstrator device. The liquid is placed into a deformable container with electrodes and the electric current induced by both periodic and irregular actuation of the container is examined. The experiments reveal a rich interplay of several distinct viscous mechano-electric phenomena, where both shape deformations and material flow cause changes in the electric polarization structure of a ferroelectric nematic liquid. The results show that the mechano-electric features of the material promise a considerable applicative perspective spanning from sensitive tactile sensors to energy harvesting devices.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:ferroelectric materials, ferroelectric nematic liquid crystals, mechano-electric liquid, mechano-electric response
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FMF - Fakulteta za matematiko in fiziko
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2024
Št. strani:11 str.
Številčenje:Vol. 34, iss. 38, art. 2402554
PID:20.500.12556/RUL-162055 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:537
ISSN pri članku:1616-3028
DOI:10.1002/adfm.202402554 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:196804611 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:18.09.2024
Število ogledov:351
Število prenosov:127
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
MEDLE RUPNIK, Peter, CMOK, Luka, SEBASTIÁN UGARTECHE, Nerea in MERTELJ, Alenka, 2024, Viscous mechano-electric response of ferroelectric nematic liquid. Advanced functional materials [na spletu]. 2024. Vol. 34, no. 38,  2402554. [Dostopano 15 april 2025]. DOI 10.1002/adfm.202402554. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=162055
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Advanced functional materials
Skrajšan naslov:Adv. funct. mater.
Založnik:Wiley
ISSN:1616-3028
COBISS.SI-ID:23505413 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:mehanoelektrika, polarizacija

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P1-0192
Naslov:Svetloba in snov

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J1-50004
Naslov:Strukturiranje domen in topoloških defektov v feroelektričnih nematičnih tekočinah

Financer:EC - European Commission
Program financ.:H2020
Številka projekta:899285
Naslov:A magneto-electric liquid – better sensing
Akronim:MAGNELIQ

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Raziskujemo polovico
  2. Vzorci kot učno okolje za učenje matematike
  3. Posploševanje pri reševanju problema iz obsega
  4. Matematična preiskovanja zanimivih naravnih števil
  5. Direktni pristop pri pouku matematike
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Vizualizacija geometrijskih pojmov z uporabo geoplošče v osnovni šoli
  2. Elektronski učbenik za poučevanje Pitagorovega izreka pri pouku matematike v osnovni šoli
  3. Živi kotički v osnovni šoli
  4. Sodelovanje učiteljev s starši nadarjenih otrok v osnovni šoli
  5. Matematično nadarjeni učenci v osnovni šoli

Nazaj