Your browser does not allow JavaScript!
JavaScript is necessary for the proper functioning of this website. Please enable JavaScript or use a modern browser.
Open Science Slovenia
Open Science
DiKUL
slv
|
eng
Search
Browse
New in RUL
About RUL
In numbers
Help
Sign in
Novosti pri vročanju v upravnem postopku
ID
Heberle, Zala Larisa
(
Author
),
ID
Žuber, Bruna
(
Mentor
)
More about this mentor...
PDF - Presentation file,
Download
(1,03 MB)
MD5: CF1AC9CD42B1D4379F788CB42D229EE1
Image galllery
Abstract
Vročanje je opravilo v postopku, preko katerega organ kot adresant izroči dopise, pozive, vabila, sklepe, odločbe in druge dokumente adresatu. Temeljni namen vročanja je seznanitev naslovnika z vsebino dokumenta. Vročanje je eno najpomembnejših procesnih dejanj v upravnem postopku, saj je pogoj za nastanek pravnih učinkov dokumenta, ki se vroča. Dokler akt ni vročen, z vidika nastopa pravnih posledic tako v razmerju do naslovnikov kot organa izdajatelja sploh ni izdan. Pri tem je ključno pravilno postopanje vseh akterjev vročanja, saj ob bistvenih napakah pri vročanju ne pride do dokončnosti, pravnomočnosti in izvršljivosti izdanih odločb oz. sklepov, s čimer je onemogočeno bistvo upravnega postopka, ki je v realizaciji upravnopravnega razmerja. Ker je pravilna vročitev pogoj za nastop pravnih posledic vročenega dokumenta, ni presenetljivo, da so prav določbe Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP), ki se nanašajo na ta institut, pogosto predmet sprememb in dopolnitev. Rdeča nit vseh sprememb je želja po odpravljanju administrativnih ovir tako na strani organa, ki vodi postopek, kot tudi za naslovnike, poleg tega pa je bilo jedro vsake spremembe tudi postopno uvajanje elektronskega načina vročanja ter spodbujanje njegove uporabe v vsakodnevni praksi upravnih organov. Zadnji obsežnejši sklop sprememb pri vročanju je prinesel sprejem Zakona o debirokratizaciji (ZDeb), katerega temeljni namen je, v luči zasledovanja načela ekonomičnosti postopka, zniževanje stroškov postopka ter odpravljanje administrativnih ovir.
Language:
Slovenian
Keywords:
ZUP
,
novele
,
ZDeb
,
debirokratizacija
,
načelo ekonomičnosti
,
elektronsko vročanje.
Work type:
Master's thesis/paper
Organization:
PF - Faculty of Law
Year:
2024
PID:
20.500.12556/RUL-161940
COBISS.SI-ID:
210452739
Publication date in RUL:
17.09.2024
Views:
146
Downloads:
49
Metadata:
Cite this work
Plain text
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Copy citation
Share:
Secondary language
Language:
English
Title:
Updates on document service in administrative procedures
Abstract:
Service of documents is a key step in administrative processes where an authority delivers notices, invitations, decisions, and other documents to a recipient. The main goal is to inform the recipient about the content of the document. This service is also crucial because it triggers the legal effects of the document. If a document isn't served, it doesn't legally exist for either the recipient or the issuing authority. Correct service is essential; errors can prevent documents from becoming legally valid and enforceable, disrupting the core of administrative proceedings aimed at managing legal relationships. Due to the importance of document service in generating legal effects, it's no surprise that the provisions of the General Administrative Procedure Act (ZUP) regarding this process are often revised. These amendments generally aim to remove administrative barriers for both the authorities and recipients and to encourage the use of electronic service in daily administrative practices. The latest major changes came with the passage of the De-bureaucratization Act (ZDeb), which aims to reduce procedural costs and further remove administrative hurdles, keeping in line with the principle of procedural economy.
Keywords:
ZUP
,
amendments
,
ZDeb
,
de-bureaucratization
,
principle of procedural economy
,
electronic service.
Similar documents
Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:
Back