izpis_h1_title_alt

Kakovost programov neformalnega izobraževanja na likovnem področju : magistrsko delo
ID Filipčić, Kristina (Avtor), ID Jerčič Jakob, Anja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Selan, Jurij (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (925,99 KB)
MD5: 5CE06A0DB13D803DB5D7208E2E30F722

Izvleček
Neformalno izobraževanje obsega različne oblike pridobivanja dodatnega znanja, kompetenc in izkušenj, sicer pa je značilno po svoji prostovoljni naravi in manjši strukturiranosti v primerjavi s formalnimi izobraževalnimi programi. Poteka izven formalnih učnih okvirjev in se pogosto osredotoča na specifična področja znanja. Udeleženci so običajno visoko notranje motivirani in pri procesu aktivno sodelujejo. Najpogostejša oblika neformalnega izobraževanja je izobraževanje odraslih, medtem ko se pri otrocih in mladostnikih to uresničuje skozi oblike preživljanja prostega časa na področju posameznikovih osebnih interesov. Kljub temu da imata formalno in neformalno izobraževanje nekatere skupne značilnosti, med njima obstajajo tudi pomembne razlike. Oba procesa sta usmerjena v pridobivanje znanja, vendar formalno izobraževanje vedno nudi priznanja in certifikate, ki potrjujejo pridobljeno izobrazbo, medtem ko neformalno izobraževanje takšnih potrdil ne zagotavlja ali pa so ta manj standardizirana, vsekakor pa niso enakovredna formalnim. Medtem ko je formalno izobraževanje na osnovnošolski stopnji obvezno, je neformalno izobraževanje v celoti prostovoljno. Pouk likovne umetnosti pri formalnem izobraževanju je zelo strukturiran in zajema širok spekter vsebin: likovnoteoretska znanja pa tudi praktične vsebine na raznolikih likovnih področjih ter uporabo različnih materialov in tehnik. Neformalni likovni tečaji in delavnice pa v svojih programih dopuščajo več fleksibilnosti in svojo ponudbo oblikujejo glede na povpraševanje ter želje udeležencev. Ponudba se giblje vse od ozko usmerjenih delavnic/tečajev do bolj splošnih tečajev, na katerih se program močno prilagaja interesom tečajnikov. V letu 2023/2024 smo obiskali štiri likovne tečaje zasebnih ponudnikov v Ljubljani in opazovali potek dejavnosti. Zanimale so nas oblike in metode dela, raznolikost likovnih tehnik in materialov ter pestrost ponudbe. Pred obiskom smo tudi pregledali in primerjali programe izbranih tečajev. Ugotovili smo, da so si tečaji med seboj na prvi pogled zelo podobni, saj pogosto nudijo klasične likovne tehnike in materiale, saj se prilagajajo povpraševanju, kar pa nakazuje na zanimanja mladostnikov za umetnost; večinoma si želijo risanja in slikanja po opazovanju (fotografij), pri čemer jih motivira želja po sposobnosti »lepega risanja«. Pri tem moramo poudariti, da objektivna razlaga lepega ne obstaja. Pridobivanja teoretičnega likovnega znanja ne nudi noben izmed izbranih ponudnikov. Poleg tega smo ob širšem pregledu ponudbe tečajev in delavnic v Ljubljani opazili, da večjo raznolikost programov in tehnik nudijo institucije in organizacije, ki jih financirana država ali občina. Prav tako pa ti ponudniki pogosteje organizirajo krajše trajajoče delavnice ali tečaje, ki so namenjeni bolj občasnemu razvedrilu, medtem ko dlje trajajoči tečaji posamezniku nudijo dodatno družbeno okolje, kjer se lahko izraža, izživi in razvija tudi na drugih osebnostnih področjih ter pridobiva življenjsko pomembne socialne kompetence, ki jih v drugih okoljih morda ne bi pridobil.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:neformalno izobraževanje, formalno izobraževanje, likovni tečaji, likovne delavnice, prosti čas, značilnosti pouka likovne umetnosti, likovna umetnost
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:K. Filipčić
Leto izida:2024
Št. strani:50 str.
PID:20.500.12556/RUL-161695 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:73:37.013.321(043.2)
COBISS.SI-ID:207628547 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.09.2024
Število ogledov:111
Število prenosov:18
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Quality of Non-Formal Education Programmes in Visual Arts
Izvleček:
Non-formal education encompasses various forms of acquiring additional knowledge, competencies, and experiences, characterized by its voluntary nature and less structured frame compared to formal educational programmes. It takes place outside formal learning frameworks and often focuses on specific areas of knowledge. Participants are usually highly internally motivated and actively engage in the learning process. The most common form of non-formal education is adult education, while for children and adolescents, it often manifests through leisure activities reflecting individual interests. Despite having some common characteristics, formal and non-formal education also have significant differences. Both processes aim at acquiring knowledge; however, formal education always provides recognition and certificates validating the acquired education, while non-formal education does not provide such certificates or they are less standardized, but never equivalent to formal ones. While formal education is mandatory at the primary school level, non-formal education is entirely voluntary. Formal art education typically features a highly structured curriculum covering a wide range of topics, including art theory as well as practical aspects across various artistic domains, utilizing various materials and techniques. Conversely, non-formal art courses and workshops offer more flexibility in their programmes, tailoring their offerings based on demand and participants' preferences. The range of offerings varies from narrowly focused workshops/courses to more general courses where the program heavily adapts to the participants' interests. In the academic years 2023/2024, we visited four art courses offered by private providers in Ljubljana and observed their activities. We were interested in their methods of work, diversity of art techniques and materials, and the breadth of offerings. Before the visits, we also reviewed and compared the programmes of the selected courses. We found that the courses initially appear very similar to each other, often offering classical art techniques and materials, reflecting the demand, which suggests the interest of adolescents in art; mostly desiring drawing and painting from observation (photographs), which is driven by the desire for the ability to "draw beautifully." It is important to emphasize that there is no objective definition of beauty in art. None of the selected providers offer theoretical art knowledge. Additionally, upon a broader review of the course and workshop offerings in Ljubljana, we noticed that institutions and organizations funded by the state or municipality offer greater program and technique diversity. These providers also more frequently organize shorter workshops or courses, intended for occasional entertainment, while longer-lasting courses provide participants with additional social environments where they can express themselves, develop, and acquire socially significant competencies, which they might not obtain in other environments.

Ključne besede:non-formal education, formal education, art courses, art workshops, leisure time, characteristics of art education

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj