Lo scopo dell’articolo è quello di illustrare l’importanza della rivista Grlica come rivista fondamentale per la musica per bambini e per giovani in Slovenia tra il 1953 e il 1987 per la trasmissione di elementi ideologici e sociopolitici del sistema politico e socioeconomico (socialista) dell’epoca. Utilizzando il metodo storiografico e storico-comparativo, l’articolo presenta tre conclusioni. In primis, Grlica è stata in gran parte una rivista specialistica con poche componenti ideologiche. In secondo luogo, le componenti ideologiche erano presenti soprattutto nel primo periodo di pubblicazione della rivista, cioè fino al 1965, poi si riscontrano molto raramente. Infine, i compositori che pubblicarono le “loro” composizioni in Grlica erano ideologicamente e musicalmente orientati in direzioni diverse, il che significa che Grlica non è stata soltanto una rivista principalmente specialistica, ma anche una rivista di ampio respiro e di mentalità aperta.Namen članka je osvetliti pomen Grlice kot ključne revije za otroško in mladinsko glasbo na Slovenskem med letoma 1953 in 1988 za prenos ideoloških in družbenopolitičnih prvin takratnega političnega in družbenoekonomskega (socialističnega) sistema. S pomočjo zgodovinskorazvojne in zgodovinskoprimerjalne metode članek predstavi tri ugotovitve. Prvič, Grlica je bila predvsem strokovna revija, ideoloških komponent je bilo v njej v celotnem obdobju izhajanja nasploh malo. Drugič, tiste, ki so bile prisotne, so bile razvidne predvsem v prvem obdobju izhajanja Grlice, tj. do leta 1965, nato pa so počasi presahnile. Končno, ključna ugotovitev je, da je na Slovenskem med letoma 1953 in 1988 obstajala glasbena revija za otroke in mladino, ki je strokovnost absolutna postavljala pred usklajenost s pričakovanji takratne politične oblasti. To se je pokazalo v številnih strokovnih in poljudnih razpravah s področja zborovskega petja, pa tudi v notni prilogi. Glede slednje velja poudariti še, da so v njej svoje skladbe objavljali skladatelji različnih svetovnonazorskih prepričanj in tudi glasbenih slogov, kar pomeni, da je bila Grlica v svojem bistvu ne samo strokovna, ampak tudi široko razgledana in odprta glasbena revija, o čemer priča tudi njena aktualnost še danes, po več kot 60 letih njenega obstoja.
|