izpis_h1_title_alt

Na razumevanju travme utemeljen pristop pomoči v kriznem centru za mlade : diplomsko delo
ID Biderman, Anja (Avtor), ID Šugman Bohinc, Lea (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (792,06 KB)
MD5: 62DF69A16316CC5DD025609E28928480

Izvleček
V uvodu svojega diplomskega dela se osredotočam na primerjavo različnih definicij travme, kot so predstavljene v izbrani literaturi slovenskih in tujih avtorjev. Opozorim na odprtost avtorjev pri definiranju pojma travma. Kljub razlikam večina avtorjev opredeljuje travmatični dogodek kot izjemno ogrožajoč dogodek, ki sproži močan občutek strahu, ki ga posameznik težko obvladuje. Nadalje raziskujem koncept razvojne kompleksne travme, ki zajema težke izkušnje iz otroštva, ter se posvetim tudi telesnim odzivom na travmatične dogodke, ki lahko vplivajo na oblikovanje spominov. Obravnavam sekundarni prenos travme in sočutno izčrpanost, ki sta pogosta pojma v pomagajočih poklicih. V nadaljevanju se osredotočim na pristop, ki temelji na razumevanju travme, pri čemer ga opredelim in razložim njegova osnovna načela. Nazadnje preučujem, kako lahko organizacije na področju pomoči uresničujejo pristop, ki temelji na razumevanju travme. Poudarim ključni pomen integracije razumevanja travme v obstoječe načine dela zaposlenih. Drugi del diplomskega dela se osredotoča na praktični vidik obravnave travme v kontekstu delovanja kriznih centrov. Predstavim kvalitativno raziskavo, v kateri me je zanimalo, na katera socialnodelovna znanja se zaposleni opirajo, kako hitro ter učinkovito prepoznavajo travmo in katera znanja o travmi bi še potrebovali. Zanima me tudi, kako dobro, če sploh, poznajo pristop, ki temelji na razumevanju travme, kako ga v svoji praksi udejanjajo in kje vidijo prednosti in slabosti omenjenega pristopa. Posvetim se tudi vplivu delovnega okolja na zaposlene, in sicer z vidika sočutne izčrpanosti in sekundarne travme. Na koncu proučim, kako zaposleni skrbijo za svoje dobro počutje in kakšne oblike podpore jim nudi organizacija, v kateri delujejo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:krizni centri za mlade, travmatična izkušnja, razvojna kompleksna travma, retravmatizacija, na razumevanju travme utemeljen pristop, sekundarna travma, sočutna izčrpanost
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A. Biderman]
Leto izida:2024
Št. strani:103 str.
PID:20.500.12556/RUL-161163 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:364:159.94-053.6
COBISS.SI-ID:210065667 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.09.2024
Število ogledov:221
Število prenosov:32
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Trauma-informed care in youth crisis center
Izvleček:
In the first part of my thesis, I focus on comparing various definitions of trauma as presented in the literature by some chosen Slovenian and foreign authors. I highlight the freedom that authors allow themselves in defining the concept of trauma. Despite their differences, most authors define a traumatic event as an extremely threatening occurrence that elicits a strong sense of fear which individuals find difficult to manage. Furthermore, I explore the concept of complex developmental trauma, encompassing challenging childhood experiences, and also address physical responses to traumatic events that may influence memory formation. Additionally, I discuss secondary trauma and compassion fatigue, common concepts among helping professions. Moving forward, I delve into the trauma-informed care, defining and explaining its fundamental principles. Lastly, I examine how organizations in the field of help can implement the trauma-informed care, emphasizing the crucial meaning of integration of trauma understanding into employees' work practices. The second part of the thesis focuses on the practical aspect of addressing trauma within the context of crisis centers. I present a qualitative research study in which I explore the social work knowledge employees rely on, how quickly and effectively they recognize trauma, and what additional knowledge about trauma they may need. I also explore their familiarity with trauma-informed care, how they implement them in their practice, and their perceptions of the strengths and weaknesses of such approaches. I focus on the impact of the work environment on employees, particularly in terms of compassion fatigue and secondary trauma. Finally, I study how employees take care of their well-being and what forms of support the organization they work for provides.

Ključne besede:youth crisis centers, traumatic experience, complex developmental trauma, re-traumatization, trauma-informed care, secondary trauma, compassion fatigue

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj