izpis_h1_title_alt

Uspoljen kolektivni spomin: reprezentacije spola v obravnavi 2. svetovne vojne : magistrsko delo
ID Detiček, Nuša (Avtor), ID Pušnik, Maruša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,38 MB)
MD5: F3C2313F2B21CEC2B6EEA5C44A1C6ED0

Izvleček
Kolektivni spomin je osrednji medij spajanja preteklosti, sedanjosti in prihodnosti. Je nepogrešljiv fragment sleherne (zamišljene) skupnosti in zato pomembno vpliva na izgradnjo spolno specifičnega habitusa. Ker pa do preteklosti ne moremo dostopati neposredno, mediji kolektivnemu spominu ostajajo glavno izhodišče črpanja informacij. Preko posredovanja dotičnih narativov in uporabe nenevtralnih retoričnih praks namreč ustvarjajo specifična tokova zgodovine in spominjanja. Zato dandanes še zmeraj patriarhalno in androcentrično zamejene medijske reprezentacije spola pustijo svoj pečat na sociokulturno organizacijo skupnosti. V magistrski nalogi se osredotočamo na to, kakšna je vloga spola kot kategorije kolektivnega spomina. Nalogi temeljna izhodišča predstavljajo koncepti kolektivnega spomina, ideologije, habitusa, moči in védenja. Njen cilj pa je zapolniti manko akademije v vidiku uspoljenosti kolektivnega spomina. Tako so na koncu naloge na podlagi kritične multimodalne analize sedmih muzejskih razstav in petih osnovnošolskih učbenikov za zgodovino oblikovani kriteriji, ki služijo kot izhodišče za razpravljanje o uspoljenosti kolektivnega spomina. Identificirali smo sedem parametrov, ki kažejo na uspoljenost kolektivnega spomina – reprezentacije poklicev in prostočasnih aktivnosti, uporaba citatov, anonimiziranost, fotografski pristopi, tok narativa ter umestitev na kontinuumu med herojstvom in trpljenjem. Tako je kolektivni spomin prepoznan kot pomemben akter grajenja ideologij spola in habitusa v sedanjosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:kolektivni spomin, spol, muzeji, učbeniki, druga svetovna vojna
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:N. Detiček
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (93 str.))
PID:20.500.12556/RUL-160476 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:07:316.6:159.953"1939/1945"(043.2)
COBISS.SI-ID:206821123 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.08.2024
Število ogledov:217
Število prenosov:84
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Gendered collective memory: representations of gender in addressing the World War II
Izvleček:
Collective memory is a central medium for connecting the past, present, and future. It is an indispensable fragment of any (imagined) community and thus significantly influences the construction of gender-specific habitus. However, since we cannot directly access the past, media remains the primary source of information for collective memory. Through the mediation of specific narratives and the use of non-neutral rhetorical practices, they create particular flows of history and memory. Consequently, patriarchal and androcentric media representations of gender leave their mark on the socio-cultural organisation of communities. In this master's thesis, I focus on the role of gender as a category of collective memory. The fundamental concepts of the thesis are collective memory, ideology, habitus, power, and knowledge. The aim is to fill the gap in academia regarding the gendered collective memory. Thus, at the end of the thesis, based on a critical multimodal analysis of seven museum exhibitions and five primary school history textbooks, criteria are formulated to serve as a basis for discussing the gendered collective memory. We identified seven parameters that point to gendered collective memory – representations of professions and leisure activities, the use of quotations, anonymity, photographic approaches, the flow of narrative, and placement on the continuum between heroism and suffering. Thus, collective memory is recognised as an important actor in the construction of gender ideologies and habitus in the present.

Ključne besede:collective memory, gender, museums, textbooks, second world war

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj