izpis_h1_title_alt

Fluktuacija in zadrževanje gostinskega kadra: vidik delavca in delodajalca : magistrsko delo
ID Kodelja, Tinkara (Avtor), ID Kohont, Andrej (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,44 MB)
MD5: 387A3FAE0BCDACB69D7BC40EA70382EC

Izvleček
Gostinski sektor se tako kot ostali sektorji sooča s problemom fluktuacije, ki predstavlja razmerje med številom odhodov in prihodov zaposlenih v okviru posamezne organizacije. V gostinstvu velja fluktuacija za naraven pojav. Velik problem v zadnjih letih pa je predvsem trend negativne fluktuacije v gostinstvu. Odhodi delavcev namreč predstavljajo uhajanje znanja iz organizacije in povečanje stroškov za organizacijo (npr. stroški privabljanja, uvajanja novo zaposlenih). Na podlagi tega so organizacije razvile različne strategije zadrževanja kadra z namenom ohranjanja učinkovite delovne sile na obstoječih delovnih mestih. V teoretičnem delu magistrske naloge smo podrobneje opredelili temeljne pojme – fluktuacija, zadrževanje kadra, opis gostinske dejavnosti ter zadrževanje in fluktuacija gostinskega kadra. V empiričnem delu smo na podlagi intervjujev z (bivšimi) delavci v gostinstvu in intervjujev z delodajalci v gostinstvu raziskovali vidik delavca in delodajalca na fluktuacijo in zadrževanje gostinskega kadra. Skozi raziskavo smo zaznali, da se delodajalci zavedajo želja zaposlenih in že sprejemajo določene ukrepe (zaprti obrati ob nedeljah). Oboji, delavci in delodajalci, pa opozarjajo na potrebo po ustrezni izobrazbi (srednja gostinska šola) zaposlenih za delo v gostinskem sektorju za izboljšanje ugleda gostinstva in posledično zmanjšanja fluktuacije v gostinskem sektorju.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:fluktuacija, zadrževanje, delavec, delodajalec, gostinstvo
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:T. Kodelja
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (143 str.))
PID:20.500.12556/RUL-160265 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:331.108.24:640.4(043.2)
COBISS.SI-ID:206799363 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.08.2024
Število ogledov:246
Število prenosov:86
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Fluctuation and retention of hospitality staff: perspectives of workers and employers
Izvleček:
Hospitality sector, as many other sectors, faces the problem of fluctuation. Fluctuation represents the ratio between the number of resignations and new arrivals of employees within an organization. In hospitality, turnover is considered a natural occurrence. We must point out that a major issue in recent years has been the trend of negative turnover in the hospitality industry. Employee turnovers represent a loss of knowledge for organizations and an increase in costs (e.g., costs of attracting and onboarding new employees). As a result, organizations have developed various retention strategies to maintain an effective workforce in existing positions. In the theoretical part of master’s thesis, we defined the fundamental concepts of turnover, employee retention, hospitality industry, and retention and turnover of hospitality staff. In the empirical part, based on interviews with (former) hospitality workers and with hospitality employers we examined the perspectives of workers and employers on the turnover and retention of hospitality staff. Through the research, we found out that employers are aware of employees' desires and are already taking certain measures (such as closing restaurants on Sundays). Both workers and employers emphasize the need for appropriate education (vocational hospitality schools) for employees in the hospitality sector, which would enhance the reputation of the industry and consequently reduce turnover.

Ključne besede:fluctuation, retention, employee, employer, hospitality

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj