Poučevanje slovničnih struktur ima osrednjo vlogo pri pouku nemščine kot tujega jezika pri razvijanju jezikovnih spretnosti učencev. Izbor in predstavitev slovničnih struktur ter vaje v učbenikih in delovnih zvezkih so bistvenega pomena za učni uspeh učencev. Namen tega dela je raziskati razlage slovničnih pojmov v izbranih učbeniških kompletih in analizirati, v kolikšni meri so ti podprti z ustreznimi vajami in nalogami, ter ugotoviti, kako slovnico poučujejo učitelji. V teoretičnem delu magistrskega dela so obravnavani osnovni pojmi in metode poučevanja slovnice. Podan je tudi pregled različnih pristopov in tehnik, ki so se in se še vedno uporabljajo pri pouku tujih jezikov. Obravnavani so tako tradicionalni kot sodobni didaktični modeli, da bi ustvarili podlago za kasnejšo empirično študijo. Empirični del prispevka se ukvarja s podrobno analizo slovničnih vaj v učbenikih Ideen in Netzwerk neu. Oba učbeniška kompleta sta namenjena uporabi v gimnazijah in pokrivata jezikovne ravni A1, A2 in B1 po Skupnem evropskem referenčnem okviru za jezike (SEJO). Analiza temelji na posebej izdelani tipologiji vaj, ki omogoča sistematično razvrščanje in vrednotenje različnih vrst vaj. Rezultati so predstavljeni v obliki preglednic in grafov ter podrobno razloženi. K empiričnemu delu tega dela spada tudi raziskava o poučevanju slovnice v gimnazijah, ki smo jo izvedli s pomočjo anketiranja. Namen ankete je izluščiti mnenja in izkušnje učiteljev, ki uporabljajo različne učbeniške komplete. Rezultati raziskave ponujajo dragocen vpogled v prakso poučevanja slovnice.
Magistrsko delo prispeva k poglobljenemu razumevanju poučevanja slovnice pri pouku nemščine na slovenskih gimnazijah.
|