izpis_h1_title_alt

Dimensions of object relations in people with autism spectrum disorder as a basis for strengthening social relatedness skills
ID Rogič Ožek, Simona (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (201,23 KB)
MD5: 4A349278FCFCF8F6336B657C0F7C9706
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/1556 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
This paper presents the results of a study focusing on the dimensions of object relations in people with autism spectrum disorder. An object relation denotes a relationship with a significant other, within which several identification processes take place through a meaningful emotional exchange. This is described by the developmental process of separation and individuation, which primarily occurs in children from birth to their third year of life. Although deficits in social relationships represent the most typical features of autism, there is still a great deal of uncertainty in this field. Based on the theoretical background, we hypothesised that differences in the characteristics of object relations in people with autism spectrum disorder compared to the characteristics of object relations in people without autism spectrum disorder are reflected in a greater expression of disturbances in object relations, especially in the more pronounced dimensions of greater social isolation and symbiotic merging. The quantitative research sample comprised 38 adults with autism spectrum disorder with normal intellectual abilities and 100 adults without autism spectrum disorder. The Test of Object Relations, which measures the individual dimensions of object relations, was used for data collection. The results show that there are statistically significant differences between the two groups of respondents, as the dimensions of symbiotic merging, social isolation and separation anxiety are more pronounced in adults with autism spectrum disorder. These findings serve as a basis for designing professional support for people with autism spectrum disorder in order to promote autonomy to strengthen the skills needed for social relatedness and social inclusion.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:object relations, people with autism spectrum disorder, social relatedness, separation-individuation process, professional support
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 197-217
Številčenje:Vol. 14, no. 2 (varia issue)
PID:20.500.12556/RUL-159640 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:616.896
ISSN pri članku:1855-9719
DOI:10.26529/cepsj.1556 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:158612227 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Podatek o licenci CC-BY 4.0 je naveden na spletni strani revije (https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/about). (Datum opombe 17. 7. 2024)
Datum objave v RUL:17.07.2024
Število ogledov:302
Število prenosov:41
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:CEPS journal : Center for Educational Policy Studies Journal = revija Centra za študij edukacijskih strategij
Založnik:Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:252707584 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Dimenzije objektnih odnosov pri osebah z avtističnimi motnjami kot podlaga za krepitev veščin socialne povezanosti
Izvleček:
V prispevku so predstavljeni izsledki študije, ki se je osredinila na dimenzije objektnih odnosov pri osebah z avtističnimi motnjami. Objektni odnos označuje odnos s pomembno drugo osebo, znotraj katerega potekajo številni identifikacijski procesi prek pomembne čustvene izmenjave. To opisuje razvojni proces separacije in individuacije, ki primarno poteka pri otrocih od rojstva do tretjega leta življenja. Čeprav primanjkljaji v socialnih odnosih predstavljajo najbolj tipične značilnosti avtizma, je na tem področju še vedno veliko negotovosti. Na podlagi teoretičnega ozadja smo postavili hipotezo, da se razlike v značilnostih objektnih odnosov pri osebah z avtističnimi motnjami v primerjavi z značilnostmi objektnih odnosov pri osebah brez avtističnih motenj kažejo v večji izraženosti motenj v objektnih odnosih, zlasti v izrazitejših dimenzijah večje socialne izolacije in simbiotičnega zlivanja. Kvantitativni raziskovalni vzorec je obsegal 38 odraslih oseb z avtističnimi motnjami z normalnimi intelektualnimi sposobnostmi in 100 odraslih oseb brez avtističnih motenj. Za zbiranje podatkov je bil uporabljen t. i. test objektnih odnosov, ki meri posamezne dimenzije objektnih odnosov. Rezultati kažejo, da med obema skupinama anketirancev obstajajo statistično pomembne razlike, saj so dimenzije simbiotičnega zlivanja, socialne izolacije in separacijske anksioznosti izrazitejše pri odraslih z avtističnimi motnjami. Te ugotovitve služijo kot podlaga za oblikovanje strokovne podpore osebam z avtističnimi motnjami z namenom spodbujanja avtonomije za krepitev veščin, potrebnih za socialno povezanost in socialno vključenost.

Ključne besede:strokovna podpora, objektni odnosi, proces separacije in individuacije, socialna povezanost, avtizem

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj