izpis_h1_title_alt

Zahteva po participaciji v arhitekturi : podlage za realizacijo
ID Stankić, Jana (Avtor), ID Čeferin, Petra (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,01 MB)
MD5: D0B8FAC3C69944003F44E0D912D236F5
.pdfPDF - Priloga, prenos (609,16 KB)
MD5: 86548ECE414BAA2CB832D37F848A65F5

Izvleček
Naloga raziskuje problematiko participacije v arhitekturi. Razume jo kot alternativni način projektiranja, za katerega je značilno poglobljeno sodelovanje različnih udeležencev v procesu projektiranja. Participacija postopek projektiranja kot tudi njegove rezultate v obliki grajenega ali oblikovanega okolja približa uporabnikom tega okolja. Naloga ponuja tudi kritičen vpogled v participacijo in opozarja na možnosti njene uporabe (zlorabe) v druge namene, predvsem v namene vzbujanja lažnega vtisa o skupnem odločanju. Naloga posebno pozornost posveča zmanjševanju možnosti za takšno obravnavo participacije. Prvi del naloge raziskuje problem pomanjkanja povezave arhitekture s potrebami in željami uporabnikov. Problem obravnava z več vidikov, tako z vidika arhitekture kot tudi z vidika sociologije in politike, ter s tem zagotavlja njegovo celovito obravnavo. Pri tem naloga razvija, zakaj participacijo v arhitekturi potrebujemo, ter natančneje opredeljuje, kaj je (in kaj ni) participacija. Tolmačenja participacije v arhitekturni stroki so namreč različna. Na podlagi raziskanega gradiva drugi del naloge definira tri glavne vidike participatornega projektiranja. Ti skupaj tvorijo podlage za uspešno realizacijo participacije. Prvi vidik predstavlja sam postopek projektiranja, ki se prilagaja sodelovanju in učenju uporabnikov na primerih v praksi, ter se razširi na postopke gradnje in uporabe. Druga dva vidika, komunikacija in sprememba vlog deležnikov, sta usmerjena v načine za opolnomočenje uporabnika. Naloga dokazuje, da je za uspešno realizacijo participacije pomemben predvsem celovit pristop pri obravnavi vseh elementov podlag za njeno realizacijo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Participacija v arhitekturi, podlage za participacijo, razporeditev moči odločanja, opolnomočenje uporabnika, učenje skozi primere, komunikacija.
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FA - Fakulteta za arhitekturo
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-159091 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:202811651 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.06.2024
Število ogledov:258
Število prenosov:61
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:A call for participation in architecture : grounds for realisation
Izvleček:
The thesis investigates participation in architecture. It understands it as an alternative way of designing, which is mostly defined by the in-depth cooperation of various design participants. Participation brings the design process and the environment created in it closer to the user of this environment. The thesis, at the same time, offers a critical insight into participation and the possibilities of its use (abuse) for other purposes, especially to give a false impression of joint decision-making. Therefore, the assignment pays special attention to reducing the possibility of such participation. The first part of the thesis explores the problem of the lack of connection between architecture and the needs and wishes of the users. It approaches the problem from several aspects, both from the point of view of architecture as well as from the point of view of sociology and politics, thereby providing a comprehensive insight into it. With such an approach, it examines why we need participation in architecture and it defines more precisely what is (and what is not) participation. There are different interpretations of participation in the architectural profession. Based on the researched material, we define, in the second part of the assignment, three main aspects of participatory design. Together, they form the basis for the successful realisation of participation. The first aspect is the design process itself, which adapts to the cooperation and learning of users on practical examples, and extends to the building and use processes. The other two aspects, communication and change in the participant roles, both focus on ways to empower the user. Thesis proves that for the successful realisation of participation, a comprehensive approach in dealing with all elements of the basis for its realisation is especially important.

Ključne besede:Participation in architecture, grounds for participation, the distribution of decision making-power, the empowerment of the user, learning through examples, communication.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj