izpis_h1_title_alt

The role of social media in emotional communication among individuals in their third age
ID Đumić, Tihana (Avtor), ID Veljković, Božidar (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (532,21 KB)
MD5: 601B98E320E3C4BA379CC4ED722E0ACF

Izvleček
The study focused on investigating and analysing the perception of Facebook’s role, as one of the components in the field of Information and Communication Technologies (ICT), namely, social media, on the quality of emotional interaction, particularly among individuals in their third age. T he research sample comprised 260 participants of various ages, divided into two age groups – under 50 and over 50 years old. Participants’ opinions were obtained through empirical research, employing quantitative methods and surveys as the research technique. The research findings indicate that age influences participants’ attitudes to digital communication as a means and medium of emotional communication in various contexts. Participants in the third age exhibit stronger reservations towards Facebook as a tool for emotional communication and are more cautious about the use of modern communication methods offered by new social media techniques. They are also less inclined to abandon traditional interpersonal interactions. The results reveal general distrust in the information circulating on Facebook and underscore the advantage of maintaining each interpersonal communication, encompassing all elements of emotional relationships beyond the realm of the Internet, or the information mediation services offered by ICT, primarily social media.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:information and communication technologies, Facebook, third age, emotional communication, alienation
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Status publikacije:Objavljeno
Datum objave:01.01.2024
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 133-151, 244
Številčenje:Letn. 61, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-156078 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.772.5:159.942-053.9[:316.472.4]
ISSN pri članku:0040-3598
DOI:10.51936/tip.61.1.133 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:193846787 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.05.2024
Število ogledov:297
Število prenosov:27
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Vloga družbenih medijev pri čustvenem komuniciranju med posamezniki in posameznicami v tretjem življenjskem obdobju
Izvleček:
Članek se osredini na raziskovanje in analizo dojemanja vpliva Facebooka kot ene izmed sestavin področja informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), natančneje družbenih medijev, na kakovost čustvene interakcije, še posebej med posamezniki v tretjem življenjskem obdobju. Raziskovalni vzorec je zajemal 260 udeležencev različnih starosti, razdeljenih v dve starostni skupini – mlajše od 50 let in starejše od 50 let. Mnenja udeležencev so bila pridobljena s pomočjo empiričnega raziskovanja, pri čemer so bile uporabljene kvantitativna metoda in ankete kot tehnika raziskovanja. Rezultati raziskave kažejo, da starost vpliva na stališča udeležencev glede digitalne komunikacije kot sredstva in medija za čustveno komunikacijo v različnih kontekstih. Starejši udeleženci kažejo več rezerviranosti glede Facebooka kot orodja za čustveno komunikacijo in so bolj previdni glede uporabe sodobnih metod komuniciranja, ki jih ponujajo nove tehnike družbenih medijev. Prav tako so starejši manj nagnjeni k opuščanju tradicionalnih medosebnih interakcij. Rezultati poudarjajo splošno nezaupanje anketirancev v informacije, ki krožijo na Facebooku. Vprašani tudi dajejo prednost ohranjanju žive medosebne komunikacije, ki vključuje vse elemente čustvenih odnosov. Torej, prava čustvena komunikacija je po mnenju vprašanih mogoča samo zunaj področja interneta oziroma storitev posredovanja informacij, ki jih ponujajo informacijsko-komunikacijske tehnologije, predvsem družbeni mediji

Ključne besede:informacijsko-komunikacijske tehnologije, Facebook, tretje življenjsko obdobje, čustvena komunikacija, odtujenost

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj