izpis_h1_title_alt

Reševanje slikarskih problemov kolorističnega slikanja na temelju abstraktnega ekspresionizma
ID Zupančič, Klavdija (Avtor), ID Selan, Jurij (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Stenovec, Bernarda (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (7,53 MB)
MD5: B90AFC3226E66209CDA313EB2B091B9A

Izvleček
Magistrsko delo sestoji iz treh večjih komponent. Prva se ukvarja s katoliško pedagogiko in klasičnim programom Škofijske klasične gimnazije v odnosu do likovne umetnosti. Sledi zgodovinski pregled in predstavitev slikarske – likovne šole na Škofijski klasični gimnaziji. Tretja komponenta sega tako na umetnostno zgodovinsko kot tudi na likovno teoretično področje, saj osvetli bistvena poglavja vezana na abstraktni ekspresionizem in na koloristično slikanje. Empirični del s kombiniranim pristopom poseže na vse tri zgoraj naštete sklope. Med oktobrom 2023 in februarjem 2024 sem na Škofijski klasični gimnaziji izvedla raziskavo s kombiniranim raziskovalnim pristopom. V kvantitativnem delu raziskave, v katerem je sodelovalo 192 dijakov drugega, tretjega in četrtega letnika, me je med drugim zanimalo, kako se dijaki opredeljujejo do specifike klasičnega gimnazijskega programa, ki v sklopu modula likovna umetnost ne predvideva ur predmeta likovno snovanje pač pa zgolj predmet umetnostna zgodovina. Za kvalitativni del raziskave sem se odločila, ker tako teorija kot raziskave nakazujejo, da lahko poglobljeno dojemanje, kot tudi samo ustvarjanje abstraktne umetnosti likovnim ustvarjalcem pomaga pri likovnem izražanju. Z dijaki prvega do četrtega letnika, ki obiskujejo interesno dejavnost likovna šola, sem izvedla akcijsko raziskavo. Pred in po obisku vodstva po stalni zbirki Moderne galerije v Ljubljani, smo izvedli likovno nalogo, pri kateri so reševali likovne probleme kolorističnega slikanja. Učinke akcijskega koraka sem preverila tudi z vprašalnikom, vezanim na poznavanje obdobje modernizma, natančneje abstraktnega ekspresionizma. Na nivoju kvantitativne raziskave je bilo med drugim ugotovljeno, da se več kot polovica vprašanih dijakov (61 %) pozitivno opredeljuje do predloga, da bi imeli na urniku tudi predmet likovno snovanje kot del modula likovna umetnost poleg predmeta umetnostna zgodovina. Sklepna ugotovitev kvalitativnega dela je, da izkušnja galerijskega prostora in avtentični stik s priznanimi slikarskimi deli motivira, poglobi in izboljša rezultate tako na teoretičnem kot tudi na likovno praktičnem področju. Oboje podprem s primerjavo analize rezultatov vprašalnikov in ustvarjenih slikarskih del, pridobljenih pred in po udeležbi predavanja in vodstva po Moderni galeriji. Sklepni del ponudi razmislek o potencialnih spremembah in izboljšavah v prihodnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:abstraktni ekspresionizem, koloristično slikanje, modernizem, Škofijska klasična gimnazija, Zavod Sv. Stanislava, likovna šola, likovni tečaji
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-155961 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.04.2024
Število ogledov:48
Število prenosov:4
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Solving the Painterly Problems of Colourist Painting Based on Abstract Expressionism
Izvleček:
The master's thesis comprises three main sections. It explores Catholic pedagogy and the classical program at the Diocesan Classical Gymnasium concerning Fine Arts. Additionally, it provides a historical overview of the painting-art school at the gymnasium and covers art historical and theoretical aspects related to abstract expressionism and coloristic painting. The empirical part, using a combined approach, investigates these areas. Between October and February 2023/2024, research was conducted at the Diocesan Classical Gymnasium. In the quantitative part, involving 192 students from the 2nd to 4th year, the focus was on understanding students' perceptions of the classical gymnasium program, specifically within the Fine Arts module. For the qualitative part, an action research approach was used with Art School participants. Before and after a museum tour, students addressed coloristic painting problems. The effects were assessed through a questionnaire related to knowledge of the Modernism period. Quantitative findings showed that 61% of surveyed students support including Fine Arts creation in the schedule alongside Art History. The qualitative conclusion is that authentic experiences in gallery spaces enhance theoretical and practical artistic results. Reflections on potential changes and improvements are provided.

Ključne besede:Abstract Expressionism, coloristic painting, modernism, Diocesan Classical Gymnasium, St. Stanislav Institute, art school, art courses

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj