Pomen trajnosti se je v zadnjih desetletjih zelo razširil in dandanes se obravnava kot diskurzivno relevantna tema na različnih področjih. Trajnost namreč ni povezana le z znanstvenimi vidiki in varovanjem okolja, temveč tudi s socialno pravičnostjo, ekonomsko oz. gospodarsko stabilnostjo in medgeneracijsko enakostjo. V diskurzu o trajnosti gre predvsem za iskanje ravnotežja med ekološkimi, socialnimi (družbenimi) in ekonomskimi cilji, da bi ustvarili prihodnost, v kateri je vredno živeti.
Magistrsko delo obravnava temo trajnosti v oglaševanju. V okviru analize so proučeni in analizirani štirje Facebook oglasi (tegut…) ter trije televizijski spoti treh različnih trgovskih verig (Edeka, tegut… in Kaufland). Namen magistrskega dela je ugotoviti, kako so vidiki trajnosti obravnavani v oglasih in predvsem raziskati, s katerimi jezikovnimi in nejezikovnimi sredstvi se izražajo različni trajnostni vidiki. Zanima nas, katera od treh glavnih dimenzij trajnosti (ekološke, socialne in ekonomske dimenzije trajnosti) je v oglasih najbolj izpostavljena in s katerimi (ne)jezikovnimi sredstvi je le-ta v oglaševalskem besedilu – tako pisanem kot tudi govorjenem jeziku – izražena. Poleg tega je s pomočjo modela DIMEAN analizirano, katere podteme vidikov trajnosti so izpostavljene v vseh oglasih. Za odgovor na raziskovalna vprašanja je bila izvedena kvalitativna diskurzno-jezikovna analiza aktualnih trajnostnih kampanj treh različnih trgovskih verig, ki so bile namenjene nemško govorečemu prebivalstvu.
|