izpis_h1_title_alt

Psihosocialna pomoč učencem z vidika socialnega dela
ID Arnež, Vid (Avtor), ID Poštrak, Miloslav (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (815,99 KB)
MD5: 5FFE05F731BE9CBE9FA34D2EBE29F9DA

Izvleček
Psihosocialno pomoč pogojuje pogled na razumevanje duševnega zdravja, duševnih težav in njihovih vzrokov. V magistrskem delu izhajam iz predpostavke, da omenjenih fenomenov ne moremo togo opredeljevati v smislu fizične stvarnosti, ki jo lahko identificiramo in preučujemo, temveč kot fenomene, neločljivo povezane z zbirko prepričanj in verovanj, ki jih ustvarjamo ljudje v medsebojnih interakcijah. V uvodu se oprem na tezo, da se razumevanje posameznika in duševnega zdravja kot objektov znanosti, ki ju je moč empirično preučevati, odraža v medicinskem diskurzu, ki do posameznika in psihosocialne pomoči zavzema izrazito normativno držo. Namesto ozke klasifikacije psihološkega sveta, ki patologizira predvsem posameznika, poudarjam potrebo po refleksiji socialnega konteksta. V uvodnem delu poudarim, da razumevanje subjektivnosti posameznika ne more temeljiti na individualno-specialistični obravnavi, temveč je pozornost treba nameniti razumevanju prepletu sistemov, v katerih delujemo in na podlagi katerih se izoblikujemo. Pri tem izpostavim pomen in vlogo socialnega dela, ki kot akademska disciplina poteka na stičišču psihične in socialne ravni. Psihosocialno pomoč z vidika socialnega dela umestim prek konstruktivistično-interpretativne in sistemske paradigme ter jo postavim v vzgojno-izobraževalni kontekst oziroma delovanje šolske svetovalne službe. Kot eno izmed osrednjih načel socialnega dela navedem pomen prepletanja znanstvenega spoznanja in laične – subjektivne – izkušnje, ki jo predstavljajo posamezna prvoosebna spoznanja mladih zajeta v študiji Dostopnost organiziranih oblik podpore mladim v psihosocialnih in duševnih težavah in konteksti teh težav (Dekleva idr., 2018). Koncepte socialnega dela povežem s Programskimi smernicami za svetovalno delo (2008) oziroma novim predlogom Programskih smernic svetovalnega dela v vzgojno-izobraževalnih zavodih (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2023), pri čemer poleg potrebe po upoštevanju kontekstualnosti izpostavim pomen (socialnodelovnega) odnosa. Socialnodelovni odnos utemeljim s pomočjo razumevanja vlog, etike skrbi, avtoritete in komunikacije. Ugotavljam, da socialno delo s svojimi koncepti, metodami in pristopi lahko odgovarja na potrebe mladih, ki si želijo, da se jih v procesih psihosocialne podpore ne obravnava kot objekte temveč subjekte pomoči.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:duševno zdravje, psihosocialna pomoč, socialno delo, kontekst, socialnodelovni odnos
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-155853 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.04.2024
Število ogledov:39
Število prenosov:5
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Psychosocial assistance to students from the perspective of social work
Izvleček:
Psychosocial support is conditioned by a view of understanding mental health, mental health problems or attributing their causes. In my master's thesis, I start from the assumption that these phenomena should not be rigidly defined in terms of a physical reality that can be identified and studied, but as phenomena that are inseparable from the collection of beliefs and belief systems that we humans create in our interactions with each other. In the introduction, I argue that the understanding of the individual and of mental health solely as objects of science that can be empirically studied is reflected in a medical discourse that adopts a highly normative stance towards the individual and psychosocial support. Instead of a narrow classification of the psychological world, which pathologises the individual above all, I stress the need to reflect on the social context. In my introduction, I point out that understanding the subjectivity of the individual cannot be based on individual specialist treatment, but that attention must be paid to understanding the interactions of the systems in which we operate and on which we are formed. I would like to highlight the importance and role of social work, which as an academic discipline operates at the interface of the psychological and the social. From a social work perspective, I situate psychosocial support through a constructivist-interpretive and systemic paradigm and place it in the educational context or the work of the school counselling service. As one of the central principles of social work, I cite the importance of the interplay between scientific knowledge and lay subjective experience, represented by the individual personal experiences of young people captured in the study entitled Dostopnost organiziranih oblik podpore mladim v psihosocialnih in duševnih težavah in konteksti teh težav, Dekleva et al., 2018 (Accessibility of organised forms of support to young people with psychosocial and mental health difficulties and the contexts of these difficulties ). I link the concepts of social work to the Slovenian Programme guidelines for counselling (2008), and proposals for the Program guidelines for counseling work in educational institutions (2023) highlighting the importance of (social-work) relationships in addition to the need to be contextual. I ground the social-work relationship through an understanding of roles, ethics of care, authority and communication. I find that social work, through its concepts, methods and approaches, can respond to the needs of young people who want to be treated as subjects rather than objects in psychosocial support processes.

Ključne besede:mental health, psychosocial assistance, social work, social context, social-work relationship

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj