izpis_h1_title_alt

Vizualna pismenost v konservatorstvu-restavratorstvu
ID Šeme, Blaž (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (322,54 KB)
MD5: 10B05860E62CF192CE8594CEF5939432
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.aluo.uni-lj.si/zaloznistvo/vizualna-pismenost/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Vizualna pismenost je sposobnost, ki je nujno potrebna v konservatorsko-restavratorskem poklicu. Je nepogrešljiva pri domala vseh neposrednih in posrednih postopkih zaščite in ohranjanja likovnih umetnin, pri strokovnem in znanstveno-raziskovalnem delovanju. Vizualna pismenost obsega vizualno branje (interpretativni vidik) in vizualno ustvarjanje (generativni vidik). Vizualno branje je še posebej pomembno v fazi preiskovanja in spremljanja stanja umetnine pred in med konservatorsko-restavratorskim posegom. Osredotoča se na prepoznavanje in analizo pripovedno-vsebinskega pomena, materialne sestave in tehnike, poškodb ter preteklih in tekočih posegov na umetnini. Vizualno ustvarjanje oziroma vizualno beleženje in informiranje je zlasti potrebno med neposrednimi estetskimi posegi na umetnini in pri izdelavi konservatorsko-restavratorske dokumentacije. Generativna vizualna sposobnost prihaja najbolj do izraza pri postopkih estetskega zapolnjevanja vrzeli na likovnih umetninah, kjer za odpravljanje ali zmanjševanje motenj v poškodovanem vizualnem sporočilu konservator-restavrator potrebuje dodatno likovno znanje in spretnost. Tudi vizualni del sodobne dokumentacije ni le dodatna ilustracija z risbami (po Beneški listini iz leta 1964), ampak mora biti podobno kot pisni oziroma verbalni del poročil tudi ta čim bolj kritičen in analitičen. Prednosti vključevanja kvalitetnih vizualnih gradiv v konservatorsko-restavratorsko dokumentacijo je več. Med drugim nam omogočajo, da bolj jasno in poenostavljeno prikažejo tisto, kar je kompleksno, omogočajo hipen pogled na celoto nekega pojava, je način, s katerim lažje predstavimo uporabljene ali načrtovane koncepte, postopke, materiale naročnikom in javnosti ter s tem sredstvo učinkovitejše komunikacije.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:vizualna pismenost, likovna umetnost, konservatorstvo-restavratorstvo, estetski posegi, dokumentiranje
Vrsta gradiva:Drugo
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 18-41
PID:20.500.12556/RUL-155683 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:7.01
DOI:10.51938/9789612972868 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:190776323 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.04.2024
Število ogledov:380
Število prenosov:37
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Vizualna pismenost : teoretsko raziskovanje, razumevanje, ustvarjanje in interpretacija sodobnosti
Uredniki:Petra Černe Oven, Barbara Predan
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2024
ISBN:978-961-297-286-8
COBISS.SI-ID:189062915 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Visual literacy in conservation-restoration
Izvleček:
Visual literacy is an essential skill in the conservation-restoration profession. It is indispensable in virtually all procedures for the protection and conservation of visual artworks, both direct and indirect, as well as in professional and scientific research work. Visual literacy encompasses visual reading (the interpretive aspect) and visual creativity (the generative aspect). Visual reading is especially important in the phase of studying and monitoring the condition of a work of art prior to and during the conservation-restoration intervention. It focuses on the identification and analysis of the narrative-content meaning, material composition and technique, damage, and finally the past—as well ongoing—interventions carried out on the artwork. Visual creation or visual recording and information-gathering is especially necessary during direct aesthetic interventions on the artwork and in the production of conservation-restoration documentation. Generative visual skill is most critical when aesthetical gap-filling in works of art is required, where the conservator needs additional artistic knowledge and skill to eliminate or reduce the distortion of the visual message due to damage. Similarly, the visual part of modern documentation is more than just an additional illustration with drawings (in accordance with the Venice Charter of 1964); like the written—verbal—part of the reports, it needs to be as critical and analytical as possible, and thus more complex. Including high-quality visual material in conservation-restoration documentation has several advantages. Among them are that such material enables us to illustrate even complex matters in a clearer and simplified way, that it provides at a glance a full view of a particular phenomenon and that it is a better way of presenting the employed or planned concepts, procedures and materials to the clients and the public, and thus a more effective means of communication.

Ključne besede:visual literacy, fine arts, conservation, aesthetic interventions, documentation

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Program financ.:Vizualna pismenost na Univerzi v Ljubljani, Akademiji za likovno umetnost in oblikovanjelikovno oblikovanje
Številka projekta:P5-0452

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj