izpis_h1_title_alt

Izrazi moči argumenta v turističnooglaševalskih besedilih
ID Mikolič, Vesna (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (89,91 KB)
MD5: 203BF36F76CF30F440119116536CD757
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-24/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek poskuša na osnovi argumentacijske, diskurzivne, pomenoslovne in oblikoslovno-skladenjske razčlenitve turističnooglaševalskih besedil opredeliti pomen modifikacije argumentov v teh besedilih, določiti in razvrstiti jezikovna sredstva za izražanje moči argumentov glede na pomen in obliko ter obenem izpostaviti dejavnike, ki vplivajo na vrsto in pogostnost modifikacije argumentov v teh besedilih. Namen ogla{evalskih besedil – prepričati naslovnika – je ekspliciten, zaradi česar je subjektivno izhodišče (lažje) sprejemljivo in je zato okrepitev pogostejša od omejitve argumentov. Iz besednovrstne analize je razvidno, da so v turističnooglaševalskih besedilih v ta namen kot modifikatorji uporabljeni predvsem pridevniki in pridevniške zveze ter v tem okviru zelo pogosto presežniške oblike in pomenski presežniki. Izbira jezikovnih sredstev, vrsta in pogostnost modifikacije so odvisne predvsem od tematike in izbrane funkcijske zvrsti ter tudi od osebnega sloga tvorca besedila.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, sociolingvistika, oglaševalska besedila, argumenti, argumentacija, modifikacija argumenta, modifikator, turizem, turistični diskurz, turistično oglaševanje
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2007
Št. strani:Str. 153-161
PID:20.500.12556/RUL-155523 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6'27
COBISS.SI-ID:36510050 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.04.2024
Število ogledov:42
Število prenosov:0
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Razvoj slovenskega strokovnega jezika
Uredniki:Irena Orel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2007
ISBN:978-961-237-193-7
COBISS.SI-ID:232729856 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:24

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
This paper sets out to define, through an argumentation, discourse, semantics and formational-syntactic based categorisation of advertising and promotional texts from the field of tourism, the significance of hedging in these texts, to determine and categorise the language resources used for the expression of arguments with regard to form and meaning, and at the same time to highlight the factors that influence the type and frequency of hedging. The aim of ads and promotional texts – to convince the addressee – is explicit, due to which the subjective starting point is easier to accept and therefore strengthening of arguments is more common than their limitation. From a text-type analysis it is clear that in tourist promotional texts the modifiers used are primarily adjectives and adjectival phrases, most frequently superlatives. The choice of language resources, as well as the type and frequency of modification, are dependent primarily on the theme involved and the selected functional variety, as well as on the personal style of the producer of the text.

Ključne besede:argumentation, hedging, hedge, tourism, tourism discourse, advertising and promotional texts from tourism

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj